fredag, oktober 07, 2011

Cardigan m striber....

 Den indkøbte lynlås blev kortet til... ja, jeg havde nu ikke behøvet at købe den i 65cm længde, men en55cm længde havde nu nok gjort det....
Når jeg isætter lynlåse i strik, så rier jeg den gerne først, for så efterflg. at sy med maskine. Det er ikke svært, men øvelse gør mester.
Faktakboksen:
Model: Amaya - Som Voksen fra Rasmilla.dk
Str.: XL
Garn: Supersoft i farven Indigo - købt hos Marianne Svit for år tilbage - et røverkøb... samt utallige rester i Supersoft.
Pinde: Retrillekanten på p  4mm og resten på p 4,5mm
Forbrug: hm, vægt incl lynlås er på ca 430g - så ca 400g.... og jeg glemte at veje garnet af i de forsk farver..strikket med dobbelt garn.
Bemærkninger: Igen en cardigan - det er vist tredie gang jeg strikker efter denne model - helt igennem velskrevet... og ja, jeg kom til ikke at bruge hulmønstret... men har - i disse stribetider - lavet striber på det venstre forstykke i 28 forskellige farver. Strikket på ingen tid...
Ærmet også strikket med 24 forskellige farver (dog en enkelt genganger i stribefarve) - og så burde jeg ha lyttet til migselv om at forlænge ærmerne med 2 cm... men pyt, nu er de, som de er...
Ændringer: Længden på trøjen øget med 3 cm og knappekanten foran udeladt, da jeg har isat lynlås...og så har jeg ved ærmestarten, slået 10 m mindre op og taget de manglende 10m ud da rib-rillerne var strikket, det giver en lidt strammere ærmekant.
Hot Or Not: Hot helt sikkert.... og bliver en vinterfavorit...
Nå om lidt må jeg hellere få de sidste ting pakket ned til weekenden - jeg skal til Hobro påStrikkefestival - ih, jeg glæder mig... det bliver en super weekend i skønt selskab - hvor der skal strikkes, grines, snakkes - og der skal ikke laves noget husligt.... og det eneste der skal huskes er at møde op til måltiderne!!
Har jeg skrevet jeg glæder mig?.... det gør jeg...

11 kommentarer:

Ellen Kathrine sagde ...

åh den er altså superflot- vi ses da bare lige imorgen- glæder mig!

Susannes syslerier sagde ...

Smuk cardigan, du har strikket dig - og fedt med striberne på halvdelen af den :-)

GrenDesign sagde ...

Den er suuuperfed! Kan rigtigt godt lide de mange farver og at striberne er asymmetrisk fordelt. Flot!

Hygge-Strik sagde ...

Flot...flot, du kan bare det der med lynlåse. Meget smart trøje, striberne sammen med alt det ensfarvet er godt fundet på, glæder mig til at se den "live" meget snart.

Birgitte Graversen sagde ...

Den er helt eminent. God ide med striberne på den måde.

Fríða sagde ...

nöj, hvor er den blevet lækker! og hyg dig i weekenden.
kh.fra Island
Frida

Uldbegavet sagde ...

Sikke en fin cardigan og fedt at du har lavet din egen version.

Janne sagde ...

Hvor den fin, god ide med striber på den ene side.

Lin sagde ...

Hvor er den alstaa bare blevet genial.
Rigtig god weekend til dig i din flotte troeje ( for den skal da med ikk?).

Merete sagde ...

Tusind tak for hyggeligt selskab til strikkefestivalen. Hvor laver du mange fine ting.

Irene sagde ...

Fin assymetrisk cardigan:-)