tirsdag, marts 06, 2012

Valkning og genbrug....

Jeg har for flere år siden strikket denne lækre trøje af M.Isager
- Jeg har brugt den ganske lidt - alt for lidt faktisk, så den har bare ligget og samlet støv...
At sælge håndstrik er ikke altid let, så beslutningen om at valke den til ukendelighed har ikke været fjern..det til trods for det store arbejde med mønsterstrik, som der har været i trøjen... 
Som tænk så gjort, så søndag morgen fik den en tur på 40 grader alm program - og den valkede meget fint...
Og efter en tørre tur på tørresnoren, kom den ind i varmen søndag formiddag og blev herefter udsat for saks og symaskine....


Det endelige resultat er jeg ganske godt tilfreds med.... det blev til cover til min computer, cover til telefonen (af ærmet, kun et eks, da jeg "kom til" at klippe det første ærme helt op, før jeg lige kom i tanke om, at den kunne bruges til telefonen) et penalhus med foer samt en større pose/taske til strikketøj e. lign...
Det hele var syet på et par timer...og jeg er super tilfreds med resultatet...

12 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Sikke en god ide ;)
Fine ting du har fået ud af din gamle bluse.

Yt

Súnadóttir sagde ...

Feeedt!

Mvh Ása /sunadottir.blogspot.com

Lisbeth sagde ...

Hold da op en god ide. Resultatet er blevet helt vildt flot

Uldbegavet sagde ...

Nøj en vildt god ide, selv om det gør ondt at klippe i sådan et flot håndarbejde, har du godt nok fået nogle fine ting ud af din trøje.

amstrik sagde ...

hej
fed ide... og sikke mange fine tind du fik lave.. dejligt og tænkt sig den bare lå der i dit skab og gemte sig...

laj [tulipan-hygge] sagde ...

MODIG er du da

men godt at du nu får brugt trøjen meget i stedet for den bare ligger

god aften

Trillemor sagde ...

Lige da jeg så billedet af saksen klippe i trøjen, tænkte jeg nej nej, hvad har hun dog gang i... Men sikke et dejligt resultat, når nu trøjen alligevel ikke blev brugt til det først tænkte formål. Sikke da en kreativ idé:-)

Hygge-Strik sagde ...

Super ide, det havde jeg aldrig selv fundet på.

annelises kreativiteter sagde ...

Det var da en rigtig god idé med at valke og så klippe og bruge en gammel trøje til andre formål. Tak for ideén. Du har mange spændende ting på din blog og jeg har fluks meldt mig som fast læser.
http://anneliseskreativiteter.blogspot.com/

Dorthe sagde ...

Hvor er det en god ide at bruge en bluse på den måde. Så har man jo stadig glæde af det.

Anonym sagde ...

Det var da en god ide. Har en sømandssweater der ikke kunne lide at komme i vaskemaskinen. Den kunne da få en chance.

Dorte sagde ...

Hej Annette
Fin ide :-)