mandag, oktober 10, 2016

Barnetrøje klar

Lillemanden mangler en trøje/sweater til at bruge til at sove i når han er i vuggestuen.
Så der blev kigget - og fornylig kom der en ny model fra Knitting For Olive.... 
Model: Olives Chunky Rib
Str.: 12-18mdr
Garn: Merino - købt for længe siden på cone hos Lisette Bilskov
Forbrug: 146gram - efter vask.
Pinde: 5mm og 5,5mm
Bemærkninger: strikkefastheden fik jeg nogenlunde til at passe på pind 5,5mm og to tråde. Opslagningskanten blev med grønt, for at give lidt spræl.
Der kom dog lidt flere ændringer undervejs bl.a. fandt jeg ud af, at der ikke blev lukket masker af under ærmer/ved ærmer i forb med at arbejdet samles. Jeg valgte dog at lukke fire m af på bluse og 4 m på ærmet, hvilket gav - heldigvis ikke meget - lidt udfordringer i at få ribmønsteret til at passe. Men det blev godt nok. Og som følge af de manglende masker, så strikkede jeg tre ekstra omgange mellem tre af raglanindtagningerne. Det får højden på raglanen til at passe.
Hot Or Not: jeg håber den bliver hot. moderen kan bare komme og hente den...😊

3 kommentarer:

Fríða sagde ...

ej, den var da usædvanligt söd. hvor er opskriften fra? jeg kan ikke finde den på Ravelry.
kh.fra Island
Frida

Jane sagde ...

Hold da op den er flot og meget meget sød, mon ikke moderen henter den med det vuns :D

Lydert sagde ...

Hvor er den fin