mandag, december 05, 2016

Endnu et Århus tørklæde

- det centrifugerer lige nu i vaskemaskinen. Er endelig færdigt. Det tog så lidt længere tid end det første, men det gør nu ikke så meget. Fint er det ihvertfald blevet. Jeg er tilfreds.
Faktaboksen siger 
Model: Århus fra bogen Urban af Susie Haumann
Garn: lys blå Alpakka fra Garnpusher og rester fra "Supersoftkassen"
Forbrug: 2 ngl af 50g Alpakka og de sidste 167g supersoft i div blå/grønne toner.
Pinde: rundpind 3,5mm
Bemærkninger: lavede som sidst vikleprøve for at holde farverne op mod hinanden. Det virker godt.
Mht garnforbrug, så mangler denne udgave 6 pinde til sidst, idet der ikke var nok af den lyseblå Alpakka til disse pinde. Så de blev "sparet" væk og den sidste 1,5 pind og aflukningspinden blev med en lys grå Alpakka. 
Jeg kan læse mig til, at flere mangler nogle få eller flere meter i, at nå i mål med alle omgange. Men pyt tænker jeg. Tørklædet er SÅ langt når det skal vikles om halsen, så de 6-10 pinde man evt mangler ikke betyder noget.
Hot Or Not: det er et meget lækkert tørklæde. Dette færdige eksemplar bliver til en julegave....og jeg har allerede lavet vikleprøve til næste tørklæde. Det bliver i rosa/rødlige/lilla nuancer....👍🏻😊

2 kommentarer:

Gitte sagde ...

Det er da absolut HOT. Dejlig julegave. Og skønt at man kan få reduceret lageret.....

Lydert sagde ...

Det er da vildt flot, der er en, der bliver glad til jul