onsdag, august 15, 2007

Rundbold, strik og skolestart...

Mandag blev der spillet rundbold - drengene mod pigerne - en sjov meget uretfærdig - iflg. det ene hold - underholdende eftermiddag - min søster og børn var her + en mandlig tilløber(!). Der blev løbet, grinet, hvinet og lavet nye regler undervejs og pointgivning hm hm...- alt efter humør.....
Vi har lige fået slået og presset hø for anden gang i sommer, så foderet (først 110 mini-wrapballer og nu 98 mini-wrapballer) er i hus til hestene - og her stod kampen så....og hvor var vi da tørstige efter den omgang...så der blev drukket iskoldt vand og spist en masse sodavandsis... Det lidt hurtige og slørede billede er min strikkekurvs indhold lige p.t. ....Kauni søgrøn/blå, Geilsk uld og Isagers Alpaca...
som jeg bruger til at strikke .......endnu en Pyramide - med egen farvekomposition....har også planer med mit islandske garn - men har ikke lige fundet modellen endnu....

Haven bugner af frugter....her pærerne som næsten ikke kan være på grenene - de er bedst til at sylte....i rå tilstand er de noget bitre i skallen og ikke så gode i frugtkødet - men allerbedst til syltning.
Æbler - ja de er da skønne...kan næsten ikke komme til på grenene... grenene herunder er ved at segne under vægten... og der er mange på det spinkle træ...Børnene startede i skole idag - i 2. - 5. og 8. klasse - der var mærkelig nok ingen af de store der havde behov for at jeg gik med til klassen, men mindstemand ville da godt lige have mig med ind, men jeg skulle gå med det samme alligevel!!! - Ældste skal i 2.g og glæder sig til det....
Heldigvis har jeg fridag, så der skal hygges når de kommer hjem idag, med bogindpakning m.m. Det skal de have lært - skal de.....


2 kommentarer:

Jane sagde ...

Flotte farver du har valgt til din pyramide, jeg er ret vild med den søgrønne/blå Kauni.
Det er bare lækkert at ha haven fuld af frugttræer, især når der så osse er noget frugt derpå.Uhm syltede pærer....
Kh Jane

Tina Olsen sagde ...

Nøj hvor hyggeligt med en omgang rundbold...
Og det må være rart at have høet i hus!!
Glæder mig til at se mere til pyramiden..flot med den glimmergarn i;-))
Det er nu skønt med havens frugter - men en masse arbejde følger der med!