søndag, januar 10, 2010

Lyn-strik...og færdigstrik... FO 1, 2 og 3/2010

er der kommet fra hånden - efter at have været "nedlagt" af forkølelse/halsonde/massiv hoste siden den 31.12 - så er jeg ved at komme ovenvande igen - men langsomt...
Jeg er blevet færdig med min sorte cardigan - grundmodellen er Sanne B's Amaya - som sidder rigtig godt.
Faktaboksen siger:
FO 1/2010
Model: Amaya fra Sanne B - str. XL
Garn: Supersoft fra M.Svit, købt på udsalg i sommer.
Pinde: 4,0mm til hele arbejdet
Forbrug: ca 442g Supersoft farve Graphite, ca 20g Zauberball: Vægt ialt incl lynlås(18g) 480g.
Bemærkninger: Modellen strikket i glatstrikn. og i den nederste kant på for-bagstykke samt ærmer er der strikket hul-krusmønster over 6 m. På en tidl. model havde jeg også hulkrus på bærestykke, men dette er undladt denne gang...
Garnet har været noget stift at strikke af, da det har indeholdt spindeolie - og min erfaring må herefter være at det vil være en god ide at vaske garnet før strikningen påbegyndes, det er ret hårdt for (mine) hænder at strikke med.
Ændringer: Ja, det er jo det undladte hulmønster Sanne B har lavet, men jeg må jo strikke et eks. på et tidspkt med hendes hulmønster. Ydermere har jeg undladt knappekanten - og istedet syet lynlås i.
Hot or Not: Absolut HOT - og straks i brug...og vil blive brugt som erstatning for min(-e) efterhånden tyndslidte Avisjakker af MI....


Faktaboksen siger om næste færdige produkt:
FO 2/2010
Model: Skumfidus af Geilsk
Garn: Inkawool fra Hjertegarn i 100g ngl. i farverne: Pink og Sort
Pinde: 4,5mm så passede strikkefastheden
Forbrug: 98g heraf 62g sort og ca 36g pink
Ændringer: ingen
Hot or Not: HOT hot... skal gives til en god kollega, som sød hævn....


Endnu en hue:
FO 3/2010
Model: Turn a Square af Jarred Flood (gratisopskrift på Ravelry)
Garn: Inkawool fra Hjertegarn - farve pink
Pinde: 3,5mm til starten og 4,5mm til øverste del...
Forbrug: ca 64gram
Ændringer: strikket rib hele vejen op, og forsøgte en pæn aflukning i toppen. ellers fulgt opskr.
Hot or Not: jeg håber den findes hot af en af børnenes klassekammerater, som har bestilt en sådan...selvom han var noget overrasket over at skulle betale for garnet.... ja, jeg strikker altså ikke gratis...

- og så er der indløbet flere bestillinger fra familien på huer.... de er vilde - allesammen - med de huer jeg har strikket - så skal man jo sørge for at de har noget at vælge mellem, ikke?
Det har ellers været en gyser de sidste par dage, da datterens nye hest manglede at komme gennem en afsluttende dyrlæge-uns - og her var der en bemærkning, som vi har vendt og drejet x rigtig mange.... dyrlægeregninger/evt. opr. på dyrehospital m.m - men en tredie dyrlæge var "ind over" idag, og kunne komme med beroligende fakta. Hvis ikke, så var det retur med hesten og ny søgning....Men det skal vi heldigvis ikke nu!....

6 kommentarer:

Janne sagde ...

Hold da op du har da fået noget af pindende. Flot trøje og Skumfidusen kå jeg nok også prøve en gang, jeg tror helt bestemt at den vil falde i drengenes smag.

Fríða sagde ...

fint strik, som altid. din tröje er bare suuuuuper flot!
kh.fra Island
Frida

Lene Sophie sagde ...

Godt at du er blevet rask igen, kan man få Amaya at se forfra ?? Regitzes kommentar til Skumfidusen var : Oh my God - er det virkelig Daniels hue ?? Jeg kunne så berolige hende med at det var det ikke....

Jane sagde ...

Hvor er din trøje altså bare flot!!
Sikken skøn hævn at få en skumfidus :-))
Strikke gratis - niks det kunne lige passe, men mange bliver overraskede over hvor dyrt garn egentlig er.

Hygge-Strik sagde ...

Flotte huer, stakkels dreng, at han skal have pink på :-))
men hvad gør man ikke når mor befaler *hihi*

Tina Olsen sagde ...

Puha..sikke noget med den nye pruhest!! - og rigtig godt nytår...du må da være lyn strikker - smukke huer - og den der trøje - ´mums siger jeg bare - den klær dig helt vildt, og lækker varm ser den også ud ;-)
Knuser