fredag, april 30, 2010

FO 12

så blev de endelig færdige.... et par Opal strømper til den mindste... i farve2350 fra Harry Potter kollektionen... drengen er rigtig godt tilfreds.... Forbrug 48 gram, for at få den samme mønsterbort rullede jeg et par gram op, og så passede rapporten igen.. Resten 44 gram - til næste par må så have et par striber i skaftet...
Jeg er begyndt på et sjal i skyggestrik - mønster: efter hovedet... Tænkt som gave til en klassekammerat som har kasseret alt hendes garn ...."...vil du ikke gerne have det...?" så jeg har taget imod "første sending" svarende en affaldssæk-fuld... bestående af lidt tykke garner samt en mængde strømpegarn.... strømpegarnet har jeg videresendt til min mor, da hun er flittig med pindene.... der var også en mængde ponpongarn - som jeg tror skolen kan få glæde af...(jeg er ikke så vild med det...) Garnet tælles ikke med i lagret har jeg bestemt...og på mandag kommer der en sækfuld mere....
Idag skal vi til konfirmation - og igen på søndag, så det er lidt hektisk - og når så lektierne trænger sig på - vi har to opgaver igang p.t. som kræver lidt opmærksomhed, men det når jeg nu også...
Igår var noget hektisk - det var meningen (og her læses så, at det ikke lykkedes...) at jeg skulle have lavet lektier, men der kom istedet en del andre ting på plads... bl.a. ekstra arbejdstimer når modulet her er slut (30.6) så sommerferien er på skinner..

5 kommentarer:

Jane sagde ...

Sikke flotte strømper du har strikket.
Ihh altså hvor er du heldig at ha´ så skøn en klassekammerat der forærer dig alt sit garn....hun har fortjent det smukke sjal du har i gang.
Uhh jeg forstår godt at det er en hektisk tid du lever i lige nu og jeg tager hatten af for dig fordi du klarer det så godt og ovenikøbet heldigvis stadig har tid til at strikke og blogge :-)

Helle : sagde ...

Skønne strømper du har strikket, dejlige farver og så passer mønsteret sammen Flot!!

Lin sagde ...

Av det ser godt ud. Flotte stroemper. April/ maj er altid hektiske konfirmationmaaneder. <held og lykke med lektielaesningen.

Hygge-Strik sagde ...

Det er sørme godt, at du kan flere ting på en gang ;-))))

Emmy sagde ...

Det er fine Harry Potter sokker, smart med at rulle noget garn op inden du starter, så strømperne bliver ens. Det vil jeg huske når der skal strikke Harry Petter til mit barnebarn