lørdag, juni 11, 2011

Cobblestone - anden udgave

Et spændende hæklet tørklæde beundres
 - og det er muligt at jeg kan finde ud af at hækle disse enkle blomster... hækletest vil finde sted, tror jeg..
Egentlig skulle jeg slet ikke til WWKIP-dag i år - men jeg blev fristet til at smutte en tur til Vejen - hos Modestoffer... Her mødte jeg et par kendte ansigter - og et par nye.
Butikken Modestoffer er godt nok en butik hvor jeg skal overveje mit besøg næste gang!!!! - mest fordi der er SÅ MANGE skønne fristelser... uha, det er slemt... ;-))  Lækre garner - og jeg købte ikke noget denne gang... og lækre stoffer (købte et flot mønster med hjem)
I Vejen strikkede jeg på Cobblestone - og i løbet af eftermiddagen skred arbejdet suverænt fremad - og hjemme igen fik jeg lukket af - nu er den hæftet og vasket...
Som det ses, har modtageren allerede prøvet trøjen...
Faktaboksen siger:
ModelCobblestone af Jared Flood aka Brooklyn Tweed
Str: Small
Garn: Læsøgarn købt af kollega for nogle år siden. - strikket dobbelt.
Forbrug: 506gram
Bemærkninger: Den forrige model kom jeg til (glemte at jeg havde skiftet p-str.) at bruge samme p hele arbejdet igennem - men ikke denne gang. Her har jeg brug p 4mm til retrillekanterne på ærmer og bul og 4,5mm til glatstrikningen og bærestykket.
En dejlig model at strikke og opskriften er suveræn/gennemført.
Ændringer: Jeg har valgt ikke at strikke den sidste indtagningsomgang i halsen - ligesom sidst, da jeg synes den kommer til at sidde ret tæt. Modtageren synes godt om den ændring, og finder ikke at halskanten er for vid.
Hot Or Not:  Bestemt HOT...

9 kommentarer:

Janne sagde ...

Det er en fed herretrøje, enkel men alligevel med detaljer. Flot

Kristine sagde ...

Endnu en lækker trøje fra dine pinde :-) Har du et billede af blomsterne i tørklædet - så jeg kan se dem lidt tættere på? Det ser flot ud med alle blomsterne - let i sit udtryk - syntes ofte at blomsertørklæder bliver lidt "tunge" i det.

Annette sagde ...

Nej det har jeg desværre ikke - ved faktisk ikke hvor opskriften er fra - men en smart måde at bruge rester på...
jeg undersøger nærmere...

sticksIDAn sagde ...

Snygg tröja!

Erna sagde ...

Jeg så den jo irl. - og flot er den. Pasformen er jo perfekt.

Tina sagde ...

Sååå hyggeligt idag :) Og trøjen blev vildt lækker!!!

Pia sagde ...

Flot herre bluse.

Bebiane sagde ...

Den er blevet meget så flot og den sidder perfekt på modellen. Godt at du kom til Vejen og fik strikket på den :-)

Nete sagde ...

Den er lækker den trøje.