tirsdag, august 23, 2011

Høsten er overstået...

men vi mangler at få halmen presset og kørt ind - men det haster ikke...
Vi var ude at gå aftentur forleden - og jeg havde da godt nok undret mig over at der var et sted, hvor der ikke lå noget halm - ja, tænker man, så kan det jo ha hængt under mejetærskernen og "knoldet op" - men nej... forklaringen er en helt anden....
beklager billedkvalitet- taget med tlf...
Manden havde været omme på den anden side af mosen som ligger til venstre for ovenstående billede....og der lå halmtotter - og der var ikke høstet.... hm...
 så der blev kigget nærmere - og inde mellem buske og træer i mosen var der halm mange steder, på buske i træer oppe og nede... ja mange steder...
 spredt mange steder...
Der var simpelthen en hvirvelvind, der havde spredt halmen ind over mosen... og taget et godt stykke fra marken og spredt...Sjovt med sådanne naturfænomener....
Jeg strikker....
Jeg strikker masser af rib... hold da op omgangene er lange... men de bliver længere endnu - endnu længere... så der er masser af tv-strik forude...
Der er heller ikke energi til så meget andet... jeg har haft nogle travle arbejdsdage, som har tappet mig for det meste energi...

3 kommentarer:

Ellen Kathrine sagde ...

Tillykke med at mejetærsker arbejdet er ovre- så mangler der jo bare resten :-) Jeg krydser fingre for tørvejr til jer - og til alle de andre landmænd som godt kunne bruge lidt arbejdsro derude i de flotte omgivelser.

Uldbegavet sagde ...

Det er sjovt som naturen kan spille os et puds, en hvirvelvind havde jeg aldrig gættet på.
God fornøjelse med ribprojektet, som jeg glæder mig til at se.

Lin sagde ...

Ja hoestperioden plejer jo at vaere lidt "ustabil" vejrmaessigt.Godt at alt naesten er i hus.