onsdag, juni 06, 2007

Strik igen...

Her er billedet af de dejlige blade jeg fik i fødselsdagsgave (noget forsinket) men hva' gør det, når det disse? samtidig ses hvor langt jeg er med Pyramiden's forstykke...
Ja på dette og det flg. billede skulle der være byttet om, rygstykket til Pyramiden hænger på "min" stol og det er i dette hjørne jeg sidder under parasollen og strikker....og udsigten fra min stol er på ovenstående billede - lige ud til hestene....og det vender mod syd (deraf min en-sidede, tofarvede overkrop forleden! - det var faktisk værre end først antaget, men jeg har overlevet!)
Herunder er vort lille føl, der er vokset i den sidste uges tid - og ih hvor er det sjovt at sidde og kigge på den - den har travlt med at øve bukkespring, og fræse frem og tilbage, forleden havde den for megen fart på, så lige pludselig så var der fire ben i luften - den var snublet. Kælen og nysgerrig er den også ved at være - men man skal så hele tiden tænke på at den ofte står under moderens hale - når hun tisser, så den er da ren! og klistret. Men sød og lækker.
Tænk dagen idag har igen budt på vasketøj...jeg aner simpelthen ikke hvor det kommer fra! Jeg synes at så snart jeg har fået bund i kurven, så er den sgu fyldt efter en runde i huset igen....OK, vi er også seks personer her i huset, men alligevel! Pigerne vasker - delvist - selv, men det hjælper ikke meget!
Så mens vaskemaskinen har arbejdet sig gennem kurven (med automatisk opfyldning) så kom jeg til at erindre - med skræk! - at der indenfor de næste 3-6 uger er to barsler! Uak...og jeg har ikke skænket en tanke at jeg skulle have noget færdigt! - og det er .... pinligt. Så nu er gode råd da dyre, for jeg havde - forlænge siden da jeg hørte om disse barsler - haft intentioner om, at der bare lige skulle strikkes en trøje og hue som gave til mødrene! Det når jeg bare ikke! - og jeg plejer bare at have strik klar!!! Æv Æv....
Jeg har set - på Webstrik - at der er Strik In - eller Strik Out i Ry på lørdag, egentlig ville jeg jo gerne, men der var lige et klassearr. i 4 klasse der skulle deltages i, men tænk manden sagde - det kan jeg godt selv! - Yeahhhhaaaa så nu skal jeg til Ry - dog med tog, idet vor gamle standhaftige Saab - kun kører til Billund - maximum til Vejle som transportmiddel! (Den er et kapitel for sig: fuld varme hele året på varmeapp., ingen fjedre i sæderne foran, tung som en djævel i rattet, men fuldstændig stabil en vinterdag (forhjulstrukket) og bruger en hulens masse benzin!!!) Men turen pr. tog tager ikke meget længere end hvis jeg selv skulle køre, så det er helt ok - og så er der jo endnu mere tid at strikke i!!
Imorgen venter endnu en fridag - herligt! - og der er planlagt afsp. fra den 19.6 - 1.7 - hvilket ikke er dårligt!... :-)

2 kommentarer:

Jane sagde ...

Hej Annette
Uha hvor det med vasketøjet lyder bekendt...
kh Jane

Tina Olsen sagde ...

hvor er du heldig med dine fridage;-)
Og tænk jeg har en vaskekurv som din trods vi kun er 2 på matriklen!!Jeg er spændt på at se pyramiden færdig - men det ser ud til at være et stort arbejde??
Og det lille føl er da for nuttet..og sikke en udsigt du har fra haven..den er jeg godt nok misundelig på..din heldige kartoffel.