søndag, december 28, 2008

4. juledag...

og vi er kommet godt over julen... Fiberrelaterede gaver blev det ikke til iår, men mange andre gode ting...
De første juledage blev holdt sammen med familien - så julefrokoster har vi fået nok af i denne omgang... uha, som der bliver disket op hver gang, trods det hvert år bliver aftalt, at næste år, så skal der ikke være så meget...
Familien har fri - men jeg skal arbejde de næste par dage - men formiddagene nydes til fulde sammen...
Idag har vi gået en tur med føllet, ja det er snart 2 år og ualmindelig fræk.... nogle går med hund vi går med føl...*G* - turen over til farfar er ikke lang - kun 7-800m via uofficiel markvej... og farfar har altid lidt brød i "lommen" - det ved føllet og de to andre heste, så han er altid et besøg værd...
Daniel gik med hunden, Ivan med hesten og Laurids med mit kosteskaft...trods han ved at jeg ikke vil have det - nåe tænker nogen, hvad gør dog det-.... ja, ja, men når kosteskaftet så efter en tur udenfor mit bryggers er både skæv, bulet og på anden måde udsat for ninjalign. "kampsport", så er det altså ikke let at styre hen over mit gulv... nå men idag gik det... det har kostet mange nye kosteskafte, at han leger med dem....
Føllet elsker at snuse til farfars lommer, for han har jo altid noget godt deri...


På vejen hjem havde føllet noget travlt, den kunne høre moderen stå i boksen og vrinske... så den var noget let til bens og lidt svær at styre...
Det var en dejlig lille frisk tur .... jeg ville ha taget flere sjove billeder men kameraet strejkede for hvert billede, så jeg var ved at blive %¤"?&%@${ så der skal nok nyt kamera til i det nye år...

Jeg strikker og strikker jpå pind 6 - på busseronnen som jeg fik mønsteret på hos Birte P engang før jul,... den bliver bare god... jeg har "redigeret" mønstret til, så det kommer til at passe mig... billede følger, når kameraet vil samarbejde... Jeg strikker i lækkert islandsk pladegarn i en flot grå farve... der skal strikkes mønster ind i kanten forneden (der startes oppefra) og der vil en rest rød (fra min poncho) matche fabelagtigt...

Om lidt er det tid at få et hvil - inden jobbet kalder......og imens kan hamburgryggen simre på komfuret til familien i aften...det passer med et hvils tid...






1 kommentar:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Det lyder da ellers hyggeligt med sådan en føl-luftetur. Har I pose med, som man har til hundene, hvis nu den skulle "tabe" noget? ;o))

KH Tina