torsdag, december 11, 2008

Hektiske fredag....

kan jeg mærke det bliver som sædvanligt.... synet af bilen, ja, det bliver først imorgen fredag, da synsmanden havde sovet for længe, og kom halsende til synshallen ca 8.45 forleden....og havde ikke tid før langt over middag...de reklamerer ellers med at man kan komme til med det samme... men fredag morgen, så er det knald eller fald...
Efterflg. er det den sædvanlige ugentlige indkøbsturne der skal klares og derefter mandens julegave...som jeg har bestilt og bare skal hente...nu håber jeg han kan bruge gaven!
Efter turnen så er det udpaknings- og påplads-seancen der kommer til, det er altså ikke lige det sjoveste, når der er rigtig mange varer, der skal på plads, nogle gange føler jeg at mit køkken - skabe, køleskab m.m. er et alternativ til de lokale supermarkeder, for her er næsten lige så meget... og i næste uge, så skal der igen fyldes op...utroligt som den her familie omsætter alt hvad man har i skabene.... der er ihvertfald altid "mus" der kan finde det mindste stykke chokolade jeg har gemt og som jeg regner at skulle bruge til bagning - og når jeg så skal bruge det er det pist væk - og "ingen" har taget det....! hvergang! Mystisk familie...
Iaften er jeg bare mig.... ældstedatteren er ellers ved at skrive 3.årsopgave, men er ude med veninderne, drengene er krøbet til køjs og manden er til juletamtam med arbejdet - og jeg, ja, jeg strikker, drikker the og overvejer en film, som jeg fik med fra et ugeblad fornylig...der er - for mig lige idag - et kedeligt politisk debatprogram i tv på den ene kanal og vildmeddans-gentagelse på den anden... og så har vi kun DR2 yderligere.... ikke mange kanaler, der kan jo også kun ses een ad gangen!... så om lidt bliver det filmtid...
weekenden står på arbejde - joe, jeg har fået en fridag til julefrokost lørdag - der skal laves dej til julesmåkager til beboerne, som skal bages søndag eller mandag......
Har her til aften fået bagt halvdelen af dejen jeg lavede forleden...Det dufter helt fantastisk sådanne brunkager når de er kommet ud af ovnen og ligger på avisen og køler af...og så er der jo lige smagsprøverne.... Drengene har ihvertfald godkendt dem...
Strikketøjet er endnu en kærestevante i lyseblåt pladegarn....hov, kommer lige til at huske at der skal købes en stålbørste imorgen, til at kradse pladegarnet op med efter vask, så bliver det helt fantastisk blødt...
Billeder - hm - datteren har lagt beslag på kameraet lige pt.....såe...

1 kommentar:

Tina Olsen sagde ...

Hejsa.. det lyder da hyggeligt med en film og strikke hygge..
Glæder mig nu til nogle billeder..hi-hi..knus og rigtig go søndag