torsdag, marts 12, 2009

At være detektiv...

er sjovt... især, når det gælder ens skolekammerater fra gymnasietiden...og når man så har meldt sig som tovholder på adresselisten..såe...
Til sommer er det 25 år siden jeg blev HF-student...og skolen arr. jubilæumsfesten... eleverne skal så bare selv finde hinanden... - og nu har jeg - med hjælp fra nogle af klassekammeraterne - fundet alle fra klassen.... Det er en ganske særlig fornøjelse. Når man ringer op, og siger sit navn, så ved de lige præcis hvem man er, og så går snakken....
Vores klasse tror jeg var noget specielt.... fra dag ét var der en positiv stemning med grin, latter og omsorg for hinanden...frafaldet i klassen undervejs var minimal vist kun 2...men det var i første halvår...
Vi har siden vi forlod gymnasiet været samlet indtil flere gange med få års mellemrum... ikke alle har været med hver gang, men alle har fået budet...og når vi har været samlet har det føltes som om at vi kun har haft en sommerferie mellem os....
Jeg glæder mig rigtig meget til jubilæumsfesten, men jeg tror der bliver arr. en "for-fest" eller noget lign... for vi kan vist ikke vente helt til september med at mødes...*G* men det kunne være rigtig sjovt hvis nu musikken kunne være den samme som en af de første fester vi havde på skolen - der var TV-2 nemlig gruppen der spillede...men det er nok for optimistisk...*G*
Forskellen på dengang og idag er nok størst i det ydre.... hårets farve eller mangel på samme, tøjstørrelserne er ikke lige en over hele linien og så er der jo børnene.... Men humoren, grinet og de små særheder.... de er der stadig....tænk der var en, der grinende spurgte om jeg stadig strikkede...
Hvordan har din gymnasietid/skoletid været? Har det kunnet tåle gensyn?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er sjovt at man kan se hinanden med år i mellem og alligevel flyder snakken bare. Det lyder som om i har haft en god klasse :-D

Laila: sagde ...

Vi hollt 20 ärs Jubilæum sidste är i september, og alle undtage 2 var med.
Det var den fedeste fest og vi havde det sä sjovt.