torsdag, april 03, 2014

Halvhundrede....

 ....det er hvad man bliver når man er født i '64...
Jeg har de sidste mange måneder haft travlhed med at forberede til min fødselsdag - den løb af stablen i lørdags - og jeg havde den mest fantastiske dag. 
Med dejlige og skønne gæster - jeg havde nu også selv valgt dem - der var med til at gøre dagen helt særlig.
Jeg har hæklet og samlet ting sammen, som har skullet bruges til dagen. Hæklet blomster i massevis, som har skullet bruges til bordkort/navneskilte, da mange ikke kendte hinanden
Jeg havde også fundet min kjole fra da jeg var 1-1 1/2år incl den ene sko - den anden blev ædt af en gris, som jeg smed skoen ned til, da jeg sad i barnevognen iflg min mor...
Jeg har ikke det store begreb om blomsterdekorationer, jeg kan få to smukke blomster til at ligne en katastrofe, så derfor holder jeg mig normalt fra at lave disse. Men jeg så et sted på nettet en der havde lavet dekorationer lignende det jeg kom frem til...og på bordene i en 1/4l mælkeflaske en rose...
Jeg fik mange skønne gaver - strikkebøger:
Kähler-urbania huse, porcelæn, to dejlige strikkede sjaler og så denne skønne lille strikkende pige
Jeg havde en meget lang ønskeseddel med varieret indhold, og på den var der også en symaskine, hvilken jeg fik af min mand og børn...
Min fine Husquarna Classica jubilæumsmodel fra 1985 er ved at være godt slidt, og sender mig af og til (røg-)signaler om at den er gammel, så den nye er virkelig kærkommen.
Min søster og bror er ret kreative så de havde fundet et får af en ny race...
Jo jo dagen var bestemt ikke kedelig.
Nu har jeg brugt de sidste mange dage på at nyde mine gaver og få ryddet på plads. Det gør godt.
Jeg glæder mig over de skønne gaver, kort og mange mange blomster...
Og så for at sætte godt punktum så har jeg -igen- reddet mig en kraftig forkølelse...







10 kommentarer:

Inge sagde ...

Tak for en vidunderlig fest. Vi hyggede os gevaldigt.

Stakkels dig, var det fordi vi var i byen i tirsdags, hvor det var koldt?

God bedring.

Knus
Inge

Fríða sagde ...

igen til lykke, det lyder som du har haft en rigtig dejlig dag.
kh.fra Island
Frida

Anette sagde ...

Det var en dejlig dag! Og som vi hyggede os.... Selvom vi ikke kendte hinanden..... Glæder mig til at dit tæppe.

Merete sagde ...

Igen et stort tillykke med dagen. Sikke mange dejlige gaver du har fået. Jeg er vild med strikkepigen, hun er bare for sød
God bedring

Lin sagde ...

Hjertelig tillykke. Taenkte nok det var dig da "Hygge Strik" sladrede om foedselsdag paa sin blog haha.
Lyder som en fantastisk dag.

Britta sagde ...

God bedring med forkølelsen.
Det lyder til, du har haft en fantastisk fest, præcis som du har ønsket dig. Det er SÅ skønt at tænke tilbage til sådan en dag med glæde og tilfredshed ;)

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Tillykke med fødselsdagen :)
Fåret på det sidste billede er jeg helt pjattet med :)

Lydert sagde ...

Tillykke med fødselsdagen. Sikke mange fine ting, du har pyntet med, og jeg synes, historien om din ene barnesko er rigtig skøn
Hold op, så mange skønne gaver, du har fået

Uldbegavet sagde ...

Hjertelig tillykke med dagen. Sikke mange dejlige gaver du har fået. Jeg er helt betaget af den strikkende pige, er den fra den kongelige porcelænsfabrik?
Rigtig god bedring med forkølelsen.

Jane sagde ...

Det var den dejligste fest man kan tænke sig og jeg er så glad for at ha´ fået lov til at være med :-)Dekorationerne du havde lavet var fantastiske, så lidt har du da begreb om det ;-)
Rigtig god bedring med forkølelsen Annette.