fredag, oktober 27, 2006

Storm og regnvejr

har det været i løbet af natten. Jeg vågnede ved 3.30tiden til morgen og så kom der et "vindpust" der rykkede i hele huset....og det er bare rigtig strikkevejr.... har lige fundet et flot mønster på en poncho som jeg måske vil strikke snart - i det islandske pladegarn jeg har på lager.
Jeg kom til den anden dag at bestille noget Opal-strømpegarn hos Bendix-garn (der var bare hurtig ekspedition..) - ih hvor er det dejligt at strikke i....og det bliver til min mand, han har prøvet sokken og den sidder fin på hælen... Det er længe siden jeg har strikket strømper, men jeg får desværre så ondt i min venstre arm - mere end hvis det er på alm pinde....hvorfor ved jeg ikke. Men jeg er bestemt ikke fri af gener fra den "frosne skulder" som jeg pådragede mig for mere end 2½år siden. Der er flere ting jeg har ikke gør med venstre arm, men man kan jo finde på mange metoder for at kunne fortsætte strikningen. Det var slemt lige i starten, da holdt jeg en pause på næsten 3 måneder - og det var ulideligt.....og bestemt ikke sjovt at skulle undvære strikketøjet. Men jeg startede langsomt op, og kan nu strikke næsten som jeg plejer. Dog strikker jeg ikke på tykke pinde (over p.6) da det er for hårdt for armene.
Er meget spændt på weekenden- hvor jeg skal til messe i Fredericia - og måske, muligvis, forhåbentlig ikke bruge ret mange penge på garn.....hvilken strikker kan sige sig fri af at gå i "løvens hule" UDEN at købe garn?
Jeg har ihvertfald rygrad som en regnorm sådanne steder....

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej
Har ved et tilfælde fundet din blog og kan se at du er "ny" blogger ligesom jeg. Jeg føjer din blog til mine foretrukne og glæder mig til at følge dig
Kh Jane