lørdag, november 04, 2006

Opgaven færdig - og ponchoen næsten også

men mangler kun 20 cm, så er kabel-mønstret færdigt.
Det er bare en fornøjelse at strikke den, det glider bare så let i fingrene og jeg mærker ikke til at det er tykke pinde (nr 6) jeg strikker på - normalt kan jeg ikke holde til i armene at have alt for tykke pinde. Når jeg er færdig med at strikke skal den sys sammen og der skal laves en halskant - men den bliver ikke så stor - eller så mange omgange som anført i opskriften.
Når den er skyllet op skal jeg have fat i en stiv børste og så børste ponchoen godt - så bliver den nemlig ekstra blød på oversiden - og garnet kan sagtens holde til det. For mange år siden - havde jeg fået købt en sæk pladegarn fra Søndermølle Uldfabrik - tror jeg den hed - og der strikkede jeg alt muligt, der blev børstet godt op - og det var bare fantastisk blødt efter den hårdhændede behandling.
Er lige p.t. alene hjemme - og nyder stilheden. Det er ikke altid let at få sådan en ro i huset - ikke her ihvertfald.
Vil lave lækker mad til gemalen og jeg, samt den eneste af børnene der er hjemme - vi skal have andebryst med hj.lavet rødkål og små aspargeskartofler.... puha kolesteroltallet ryger vist ....her tæller vi ikke kalorier - ihvertfald ikke i aften....

Ingen kommentarer: