onsdag, maj 28, 2008

I nærheden af hvor jeg bor - 3. del

Jeg var i form. en tur i Egtved og på vejen hjem (også dertil) kom jeg forbi dette sted.... Her har de ungheste gående i store flokke, jeg holdt lige en kort stund for at nyde synet af dem....
Et par havde travlt med at prøve kræfter....Og stejlede flere gange og gik i knæ m.m.... de var ikke "færdige" da jeg kørte videre.... Ældstedatteren arbejde på stedet fra hun var 13 til hun var 16 i stalden, og har haft mange gode oplevelser ud af det. Det er hårdt arbejde, men for en hesteinteresseret pige, er det jo guf. Hun har lært rigtig meget dernede.... Mellemste har aftale med en af pigerne dernede om undervisning herhjemme. Det er er super ting...
Videre på min vej hjemad, kom jeg forbi dette stærkt kuperede terræn - jeg måtte godt nok gå et godt stykke for at komme hen til kanten her i indhegningen. Her kan kun gå kreaturer - ingen landmand vil køre på disse skrænter - det er livsfarligt. "Kløften" eller hvad det kaldes ender omme ved campingpladsen ved Vejle Å....og skrænterne er ikke mindre der...Jeg var glad for at kreaturerne gik nede i lavningen for tyren han var der! og så er det ikke klogt at gå ind i indhegningen!

Lidt længere fremme, holdt jeg, for her er det, det eneste sted vi kan se vores ejendom fra en asfaltvej - hvis man husker at kigge til siden når man kører her... - zooommmm funktionen er helt i bund...og så ses der ikke det hele. Så vi bor godt afsides... og det nyder vi jo til fulde...men tæt på alting alligevel - 2 km til skole, indkøb og mejeri...

2 kommentarer:

Garn, hund & kat sagde ...

Og hvor bor du bare skønt :-)

Jg ville bestemt intet have imod at bytte ...

Fríða sagde ...

åh, hvor ser det skönt ud! jeg kommer bestemt forbi når jeg engang kommer på min Jyllandstur.
kh.fra Island
Frida