mandag, maj 05, 2008

Lidt flere...

Knopperne i æbletræerne har vist ikke taget skade af frosten der kom for nogle uger siden...
De er enormt smukke med deres røde farve - det er 1år og en uge siden vi havde konfirmation, og da var blomsterne i fuldt flor....
Her er hjørnet bag mit strikke hjørne - her er plantet et blommestræ og mine roser + lavendel...
Lige ved siden af køkkenhaven er dette lille podede træ - jeg har vist omtalt det tidl. - det er et pæretræ, med "røde" pærer - pærer med rødligt frugtkød - ikke særlig store, mindre end ClaraFriis pærer men skønne. Jeg har ikke set dem nogle steder - jo engang hos en "æblemand" der kom kørende fra Fyn, og solgte frugt - men ellers ikke. Min far havde podet et træ, som stod i haven i mit barndomshjem, og da min mor solgte, kontaktede jeg vor planteskole, og der blev lavet podning - og dette er så resultatet...
Her er så køkkenhaven fuld af hestemøg! - min mor er ganske utålmodig -(gad vide om pensionister altid er det? - jeg er ved at blive stresset over at hun har så lidt tålmodighed...) for vi skal jo snart have noget i jorden ....og...og.... men vi har altså ikke tid til det hele, når bilen skal til syn - i fredags.... - børnene til aktiviteter, arbejde og alt det andet...
Min mor bor i en andelsbolig med et frimærke til have - hun havde før en landbohave i kæmpestørrelse, større end stor!, så vi har en aftale om at hun sponserer frø, løg m.m. mens vi sørger for kartofler og klargøring... Men allerede for 3 uger siden begyndte hun....Tålmodighed! Tålmodighed! EEEAAAASSSY ....

Men ellers forlyder det at der er indgået forlig i løbet af natten, og strejken sættes på stand-by frem til den 3. juni.... Det bliver rart at komme i vante gænger igen...Jeg mangler min faste makker! - hun er desværre ufaglært, men meget dygtig alligevel, og har ikke måttet deltage i nødberedskabet som følge deraf. Men vi kører godt i spænd sammen - det er ihvertfald min opfattelse - og vi har samme holdning til hvad vi skal gøre for de ældre - synge, hygge og nærvær...i vores vagter...
Strikkemæssigt er jeg ved at være på de sidste omgange af liselotten - så skal monteringen ske - der er jo ikke så meget, men så skal den vaskes og gnubbes på vaskebrædtet...så den kan blive tæt og lækker blød....mere om det senere...

2 kommentarer:

Fríða sagde ...

ej, hvor ser det hele hyggeligt ud. forår, aaaahhh!
kh.fra Island
Frida

Jane sagde ...

Ihh altså nogen flotte billeder. Jeg kan godt li dit strikkehjørne, det ser mega hyggeligt ud.