onsdag, august 06, 2008

Man undres.....

vi har en bil, - og den skal til syn! som alle andre biler. Indkaldt til slutn. af maj, hvor manden inden da har tjekket bilen op, og finder at der mangles en reservedel, bestiller den hos autoriseret forhandler, der oplyser at den er i restorder, men vil komme indenfor 14 dage... Nå men synstiden kommer og jeg kører bilen dertil - manden mener at det er bedst jeg kører til syn med bilen, for jeg ved ingenting om tilstanden...(hm) Jeg observerer godt nok at synsmanden piller lige rigeligt ved højre forhjul, så tanken om at der er noget der ikke helt er ok, kommer! Bingo, bilen skal til omsyn inden slutn af juni. Kontakt indtil flere gange til reservedelsekspedienten, som blver mere og mere uforskammet og uartig i telefonen, "Det skal nok komme, men er i restordre" - så kommer brevet om at sidste chance og trusler om manglende nummerplader m.m. dukker op, men vi kan jo ikke lave bilen med ingenting... Så i sidste uge ringer manden igen til firmaet, og så er ekspdienten på ferie, en kollega, undersøger til bunds, på kryds og på tværs og kan ikke nogen steder - overhovedet - finde at der er bestilt en gummibøsning! Min mand undrer sig over et så stort firma ikke har styr på restordrer - andre firmaer har da mulighed for en oversigt udfra alle oplysninger... Nå men så ringede han i mandags - talte med en tredie - og vupti vapti, han vidste da lige hvad det var for en bøsning der manglede og hvor den sad...og her til morgen, så ringede han og sagde at den kunne afthentes! til en "hamber" pris af 40 kr.!!!! Mistanken har bredt sig til at den første mand overhovedet ikke har anet hvad min mand har talt om og endsige ikke gjort sig den ulejlighed at gøre noget overhovedet og måske bare håbet på at min mand bare ville lade ham sidde i mørket med alle hans reservedele som han åbenbart ikke har styr på og glemme ham og ordren! Helt ærligt, vores biltype, er da ikke den eneste der kører rundt på de danske veje! Hvad ville de have gjort hvis den var kommet på deres værksted? Ventet i 3½måned? Nej vel! Pisse træls.

Sådan noget kan man undre sig over gentagne gange!!! Hvad gør I ved sådan en oplevelse?
Vi er noget overbeviste om at der handler vi nok ikke igen...
Nå men imens jeg har skumlet over sagen har jeg strikket og har da efterhånden 15 cm på liselotten. Min søster har spurgt om jeg vil strikke lidt fikst babytøj i frække farver - jo det vil jeg da - det skal nu også snart være, for der er kun 4½ uge til terminen....og jeg strikker jo ikke vildt hurtigt længere..Så nu skal der kigges efter skønne babyting...man fristes af gode garner og lækre farver...
UPDATE: datteren har hentet disse to famøse gummibøsninger...så nu kan bilen komme til det endelige syn...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det er surt at have spildt så lang tid på det, men det er da rart at bilen bliver lavet og synet nu.