onsdag, september 24, 2008

Bedre end sidst ser fruen her ud...

men jeg er så også blevet færdig med min 2 frakke - Hawaleska-modellen - fra Kreative Kvinders første nummer....og den er altså blevet HOT...synes jeg selv... Som sædvanlig kan jeg ikke lade være med at lave egne kompositioner til modellen. Strikket krave gider jeg ikke (har ikke garn til den...på lager, altså) så jeg har målt ud til alternativ krave.
Stoffet er en uld/polyester-tweed i olivengrøn med sort velour-tryk på, med indsats af sort velour, foer olivengrønt satin...farverne er desværre dårligt gengivet her...
Som sidder rigtig fint, og har samme spidse form om indsatsen nederst på frakken.
Lommerne har fået kant, som oprindelig model, af velour.
Kraven foran har fået et andet udseende end min første udgave i total postkasserød.
Mandag skulle jeg egentlig ha´lavet noget helt andet, men stoffet har ligget fremme i en 2-3 uger og er faktisk købt for 7-8 mdr siden...men så kom ideen, og jeg måtte altså bare igang...Det gik strygende let hele formiddagen...Men....når det går for let i begyndelsen bør advarselslamperne lyse – blinke stort, for så bliver slutningen ikke så let….jeg har prøvet det før…. Æv…. Kan ikke få nederste kan som jeg vil ha’ den…så kan hun lære det ka’ hun!
Projektet er færdigt. Der skal kun presses få kanter, så det ser pænere ud end nu…
Puh ha…
Tidsskemaet er skredet… men hvor tit sker det ikke – her var den største faktor, at jeg ikke kunne finde den først indkøbte lynlås (så havde jeg undgået en tur til og stofindkøb i Vejle igår..) og den næste var, at jeg ikke kunne få foeret syet på forneden, som jeg havde forestillet mig, men det udelod jeg så, og nu er det så at håbe at foeret ikke kommer til at ”dryppe”…… sidste faktor var at jeg også skulle på arbejde man- og tirsdag, så der blev ikke "arbejdet igennem"...
Nå, men nu skal der pakkes til festivallen…jeg gjorde et kup i går mht. hæklenål, for jeg skal nemlig lære at hækle (jo, kan godt fm, stgm og dobb.stgm) men sætte dem sammen i mønstre er mig en gåde….så der skal lige findes test-garn frem til dette og de andre workshops hvor der skal bruges rester…
og så skal der forresten indhentes det jeg har forsømt de sidste to dage...

2 kommentarer:

Hygge-Strik sagde ...

Meget flot frakke Annette, jeg glæder mig til, at dig med den på. Det må have været et stort arbejde.
Knus fra Bebiane

Gitte sagde ...

Den er meget, meget flot!