fredag, september 05, 2008

Fejl 40?

Første ommer - anden ommer - og så var jeg på vej til tredie ommer..... jeg var kommet dertil, hvor jeg var færdig med udtagningerne og skulle samle overdelen...og jeg kunne altså ikke få målene til at passe, for jeg havde læst på skitsen at der skulle være 20 cm - og den ene gang efter den anden fik jeg kun 16-17 cm.... hm,.... var det nu noget med strikkefastheden, skift af pinde - flere muligheder undersøgt overvejet... INDTIL jeg i går eftermiddags, hvor jeg havde hevet pinden ud for tredie gang -og havde lagt det strikkede på bordet således:
så faldt ti-øren!!!!
Pinligt - det var sørme en fejl-40..... Arrrggghhh hvor dum kan man være!
For den da.... jeg kiggede så ekstra efter på skitsen og målte på det strikkede - og der var sørme 20 cm! - som der stod der skulle være! Var faktisk lige ved at opgive - men på den anden side Dahlia burde ikke være så svær....
Årsag: jeg havde målt fra midten af nakken og ned - og ikke fra øverste kant af skulderen og ned....Tåbe!
Så i aftes kom der samling på strikketøjet, og der røg lige lidt mere end 10cm på modellen... Datteren prøvede her til morgen overdelen, og der skal lige 4-5cm mere på, så vil den sidde fint... Hun var så ved at overveje om den kunne blive så lang, at den ville blive en kjole...Garn har jeg nok af, så det vil da ikke være umuligt...
Men hvor er det da spild af tid, at man ikke tænker sig om! Men nu ved jeg da hvordan man starter på blusen, og kan det faktisk i søvne...hi hi... og om 4-5cm begynder det rigtig sjove.... snoningerne...

2 kommentarer:

Jane sagde ...

æv, hvor ærgerligt, men trods alt godt at du opdagede hvad der var galt inden du hev pinden ud for 3. gang.

Gitte sagde ...

Hold da op hvor en træls start. Men nu ser den da rigtig fin ud. Jeg mangler kun "lige det sidste" ved ærmerne. Men kan pokkerme ikke finde ud af at lave de små "snøvser, der sidder rundt om i kanterne. Jeg har prøvet og prøvet, haft en veninde til at prøve og søgt på nettet efter hjælp, men lige meget hjælper det! - Nu tror jeg at jeg strikker ribben efter opskriften, og så hækler jeg en række med "små snøvser..."