torsdag, november 08, 2007

Igang med pindende igen

- jeg strikker - er begyndt på Parasol fra MI og efter at have strikket baglæns en 5-6cm(en tællefejl - som gav skævhed i mønstret) så er der nu fuld gang i tv-strikkeriet... samtidig er jeg ved at færdiggøre den grønne uldne sag, som jeg håber at få færdig i løbet af en dag eller to....Jeg vil i løbet af weekenden få taget billeder af fimresjalet, som tidl. lovet, det er en dejlig lun sag. Så på en blog et sjal "blæksprutte" - virkelig smart og i princippet enkelt. Strik langt og bredt, lad nogle masker falde (med system) og klippe op og derefter valke.....ta-da....blæksprutte.... uha blogverdenen er fuld af inspiration - og meget "farligt"
Bagte idag en lækker kage - amerikansk lagkage - som gemalen skulle ha med på job....men det var alligevel ikke til imorgen - aarrrggghhh, så må vi jo selv spise den! Men det kan vi sagtens - for den består af sukkerbrødsbund med marengs på. Den lægges sammen med æblemos og flødeskum....skal helst stå natten over køligt - så er den mums! Ærgerligt for gemalens kolleger!!! Så må de nøjes med chokoladekage!
Var på en kort strøgtur forleden - og fandt min næste strikketaske! - en Riesenthel Allrounder taske - til den famøse pris af 149 for den lille og 199 for den store... jeg tror ikke jeg kan vente på at det bliver en julegave!på nettet findes den her men bare til en anden pris (den lille udgave)! Den har nemlig 6 indvendige rum - og er meget rummelig og har en bøjle i lynlåskanten, så den "slasker" ikke sammen.... vente vente vente....

2 kommentarer:

Susanne sagde ...

Du må hellere valke INDEN du klipper løbemaskerne over :o)
Kh
Susanne i SIlkeborg

Annette sagde ...

Hej Susanne.
ja, selvfølgelig ellers løber det hele jo helt vildt rundt i maskinen og ender som et fed garn!...:-)
Annette