onsdag, april 02, 2008

Jeg gjorde det!!! ...samt et "skrald"-opstød..

Ja, jeg var sidst på dagen igår ikke i tvivl.... jeg måtte bare eje dette garn - trods alt - her er så købet - 4,5kilo! i gotlandsk uld 8/2 ......til den vildt lave sum af 225kr... Derfor.....
Den mørkebrune, som der er 700g af, var den der blev lavet prøve af. Strikkeprøven var hård og stiv, men det vaskede resultat var fint og blødt....

Posten var her også igår - og havde denne fine pakke med fra LeneSophie - og den er bare lækker! Skøn the, der smager, kaffen er der ikke taget hul på og 3 ngl. Indiecita i en skøn vissengrøn farve.... Tusind tak Lene Sophie...

Jeg var ret gnaven - måske mere sur - igår inden jeg skulle på arbejde. Dette skyldtes at vi normalt får tømt renovation om tirsdagen. Forklaring: tirsdag før påske kom renovationsbilen drønende hen ad grusvejen, som om den skulle med lyntoget...men den kørte ikke lige med det samme, senere kunne jeg så se i postkassen (de havde set jeg var hjemme) at der var smidt en seddel i om at vi skulle beskære træer m.m. for adgangsvejen...nederst stod der så "ud til vejen, TAK" - jeg greb straks knoglen og ringede til Vejle Affald-og Genbrug aka VAG, men der blev ingen tlf. besvaret, trods jeg ringede 4 gange i løbet af formiddagen, og den ringede mindst tyve gange...hvergang... Nå men ihvertfald blev der i denne weekend fældet træer og grenet godt af, så nu er vejen adgangsvenlig!...
Men i
går undrede jeg mig over sidst på formiddagen at den ikke var kommet, og fik listet ud af naboen at den havde været hos hende to timer tidl.!.
Så havde VAG mig i røret - og efter lidt snakken frem og tilbage undersøger hun sagen og ringer tilbage med besked om, at 1) jeg skulle have ringet samme dag som jeg fik sedlen! 2) vi kan ikke få tømt før om 14 dage tidligst.....SÅ blev jeg bare lige en lille smule sur! Chaufføren ikke engang gad at køre herom for at tjekke at vi havde udbedret forholdene og som vi har tidl. oplevet sker dette gerne når der kommer ny chauffør! Så enden blev at jeg bad om, at en fra VAG skal komme og besigtige forholdene. Jeg skal bemærke jeg talte pænt til K, for jeg har selv været frontpersonale i en off.forvaltning, så kender til sure folk!. Ordningen er sgu dyr nok, vi får tømt container hver 14 dag, betaler for affaldet, og så kan vi ikke få tømt!!! Vi grovsorterer papir, pap m.m. kører på genbrugsplads, har kompostbeholdere (to) og har "hundemadsspande" (svigerfar henter madrester til hundene) glas og flasker sorteres, så vi sorterer hårdt i vort affald. Vi synes vi gør meget for at være miljøbevidste. Men at køre containeren om til vejen(300m) det gør vi altså ikke! (så kan renovationsfolkene jo også komme hurtigere hjem) Men det er principper vi taler om her! Der kommer en hel del lastbiler her på matriklen, nogle større end renovationsbilen, og de klager ikke! og de kører pænt! Sgu!.Min mand kommer heldigvis hjem til besøget, for jeg tror nok jeg bliver for gnaven!
Nå men indtil da vil jeg glæde mig over min fridage og kigge på det indkøbte garn og strikke lidt på SuperKarla....jo, dagen skal nok blive god.

Ældstesønnen bliver 12 idag, så der kommer "lige-efter-skole-gæster" min søster og børn, bøf og bowling var ønsket for i aften...så dagen er besat...

3 kommentarer:

Hygge-Strik sagde ...

Spændende garn...jeg er slet ikke misundelig. Rigtig god dag ønskes i alle seks.
Kram fra Bebiane

Githa sagde ...

Godt du gjorde det Annette.
Jeg er sikker på du kan leve med samvittigheden ;-)

Anonym sagde ...

Flot garn du købte Annette.
Tillykke med sønnen.
Håber i finder en løsning på renovationsproblemet.