onsdag, august 25, 2010

Så er jeg ved at være klar... og FO nr 17....

bøgerne, som  blev bestilt i juli måned, har fået "forbinding" på - ja, jeg passe på mine bøger...
Kompendiet købt og indbundet i klar folie, ringbindet ordnet med  faneblade, studieplan for hver uge med noter om læselektier og tilhørende papirer udskrevet fra internettet - så nu er jeg  helt klar til at starte på uddannelsens næste modul, som er tværfagligt...
Min faster kom med en opskrift først på sommeren på en Vinhøne som hun spurgte om jeg ville strikke for hende... Den blev ganske vellykket... Glemte helt i skyndingen, da den skulle aflev. at veje og notere forbruget.... men garnet var Tove-garn fra lagret...
Fornylig kom Interweave Knits Autum - her faldt jeg for  Cloisonné Jacket.... og er nu i fuld gang med den...i lækkert pladegarn.... 
UPS - jeg havde dog lige overset at jeg ikke havde nok af det gyldne/brune pladegarn, og en opringning til Uldgaarden, hjalp desværre ikkeså meget (det var jo så også knap 3 år siden det blev købt, ikk..) men efter graven i lagret, kom en brunlig nuance til verden - så nu er jeg i fuld gang med Fair Isle mønstret... de første omgange drillede gevaldigt, to frem og tre tilbage, sådan føltes det... men nu kører det ganske fint....
Egentlig skal den strikkes frem-og tilbage i FairIsle mønstret, men det gider jeg ikke ,så jeg har slået to m ekstra op, og strikker nu på rundpind hele vejen... den opklippede kant skjules nemlig af en ekstra kant, der strikkes på senere...det kan så undre hvorfor designeren ikke har gjort det samme som jeg, men det må hun om, jeg tager ihvertfald den lette måde...(for mig)...vrangmasker og to tråde - ikkenikkenej...

7 kommentarer:

Fríða sagde ...

åh, det ser lækkert ud med din nye tröje, den opskrift har jeg også kigget meget på. måske når nogle af de igangværende er færdige.
kh.fra Island
Frida

Emmy sagde ...

Sikke en orden du har i dine "skolebøger".

Hønen er rigtig fin, den spreder humør omkring sig.

Det ser spændende ud med med din nye trøje. Jeg kan godt forstå du slog 2 ekstra masker op til opklipningskant. Måske har designeren ikke selv strikke trøjen. Og hvor var det heldigt at du fandt mere af det brune garn i dine gemmer :))

Jane sagde ...

Flot strik du er i gang med, godt du fandt garn i gemmerne ;-))

Jeg har også overvejet om mine bøger skal pakkes ind, men jeg tror jeg venter og ser, hvad de andre har gjort. Er jo hunderæd for at være den eneste der pakker ind :-))

Annette sagde ...

Ja, jeg er den eneste i klassen (30 elever) der binder mine bøger ind!!! og er faktisk ligeglad hvad de andre mener om det...for bøgerne har været dyre...
En af lærerne kommenterede det faktisk tidligere på året, da hun ikke i flere år, påstod hun, havde set nogle binde bøgerne ind...
Men jeg gør det - uanset hvad...Så du kan også,Jane...

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ja, der er da ingen grund til at gøre mønsterstrik mere besværligt end højst nødvendigt.

Da jeg læste på veterinærstudiet, var vi heller ikke mange, der bandt bøgerne ind (og det var altså ikke altid lige lækre borde, de kom til at ligge på rundt omkring)

KH Tina


PS Ingen strikkefestival til dig i år?

Lin sagde ...

Godt der er orden i sagerne hihi. At indbinde boeger; selvfoelgelig, man skal da passe paa sine ting eller er det mig der er gammeldags????
Den der vinhoene ser saa sjov ud. Men jeg kan ikke rigtigt se hvordan den fungerer. Har man andre former paa vinposerne derhjemme???? Men soedt ser det ud da.
To traade og vrang, nej fy for den da. Jeg kan saa udmaerket forstaa at du strikker rundt. Glaeder mig til at se resultatet, og saa rigtig god skolestart.

Annette sagde ...

Tina: nej desværre ingen strikkefestival til mig iår, men næste år vender jeg stærkt tilbage.. Håber I, der mødes i Næstved får en skøn weekend..