fredag, september 28, 2007

hyggetur...

med Mona og en arbejdskollega, der også er ramt af pindendes energi....Vi endte som planlagt ved Uldgården....uha uha, hvor er der meget at friste svage sjæle med der... Jeg holdt mig i skindet! Jeg købte kun 5 ngl. Kauni ensfarvet!....2 demin, 1 hvid, 1 rød og 1 rosa....som alle skal blive til lange tørklæder evt. med forskellige mønstre - a la Hippeklud....for her kan der nemlig bruges nogle af alle de mønstre der er kommet for dagen undervejs. Nogle har heldigvis være lette og andre en spændende udfordring...
Nå men efter Uldgården, som vi jo næsten ikke kunne komme fra igen, så skulle vi lige have vores kaffe/the - jeg havde pakket en kaffekurv og vi endte ved Skaven Strand - et hyggeligt lille sted, med en frisk kølig vind, trods solen var fremme. Men det er jo sidst i sept. nu, så det er jo sådan....
Jeg har en lille (læs: stor) svaghed for hybenmarmelade - jeg plukkede et par små poser med hyben i, jeg "måtte" ikke plukke flere for de to andre! - de mente jeg skulle tage hele skråningen med hjem! Men nu har jeg altså lige nok til et par glas - desværre var der for mange der var for bløde.
Så er der faktisk kun een uge tilbage inden der er Strikkefestival! - jeps, jeg glæder mig - jeg skal følges med Inge det glæder jeg mig rigtig meget til - hun er godt selskab! Det bliver spændende at møde andre webstrikkere...
Vores lille franskmand har idag været en tur i Legoland, det så ud til at det havde været en god tur på hans mimik....han kan faktisk ikke ret meget engelsk og lidt mindre tysk...det kan jeg ihvertfald se udfra på hans svar hvor han svarer helt hen i vejret. Daniel på 11 har rigtig meget ud af hans besøg og snakker som et vandfald til ham på engelsk (- og de finder da fint ud af det sammen, spiller lidt fodbold, kører crosser m.m....) det er super træning for ham, og er ikke bange for at tale. Mindstemanden(8) forsøgte sig også med hjemmekomponeret engelsk da han skulle forklare noget til Guillaume...som sad (med et smøret grin) og lyttede..... men forstod nok hensigten (noget med et computerspil)

3 kommentarer:

Rimkogeren sagde ...

Igen noget om strikkedamer!!
Kig ind på min blog.

Denblyviol sagde ...

Hej Annette. Hvor ærgerligt at jeg ikke var hjemme. Hilsen Irene http://www.uldgaarden.dk

Denblyviol sagde ...

Jeg har tagged dig :-)) Hilsen Irene