mandag, september 03, 2007

Nummerologiens forunderlige verden...

bliver jeg ikke klog på fandt på denne side her og hedder nu Pilla Paphvalp...men kun i et par minutter, det dur vist ikke...
Når vi går tur - eller bare gennem haven, så skal vi passe grundigt på lige i øjeblikket for ikke at blive rendt over ende at små væsner, der har travlt med at springe frem og tilbage i rasende fart....på denne tid af året har de små egern meget travlt med at samle forråd og det gør de i vores have..... de suser tværs over græsplænen næsten uagtet at vi selv er der....Den ældste mente forleden at hun var ved at træde på en af dem...men hvor er de nuttede og livlige...men jeg kan desværre ikke zoome ind med kameraet så det bliver ok-billeder...så I må tænke jer til de små fyre der smutter frem og tilbage over græsplænen, standser op, roder lidt i græsset, fortsætter, lynhurtigt op i hasselbuskene, så helt ud på den yderste gren, for så at springe videre til næste tynde, tynde gren og så tilbage på jorden og videre over i skoven...sikke en energi de lægger for dagen - lige fra tidlig morgen til sen aften har de gang i "indkøbene" i vores have....
På strikkefronten så har jeg gang i for meget! hvordan kunne jeg gøre det!!! jeg kan ikke lige bestemme mig til hvad jeg vil gøre færdig først, så jeg begynder på noget nyt, det er jo nemmere, ikk? Der er siden fredag opstartet på indesko, 2 x Bainbridge, et tørklæde til et Shibori-tørklæde - det må da vist siges at være lige ´rigeligt - og jeg har TÆNKT på mit islandske pladegarn at det skulle igang(men det blev ved tanken) I denne uge skal jeg have nattevagt, så hvis der er lidt roligt, og alle vaskemaskiner kører (altså på jobbet) kan det vel give tilladelse til at strikke et par omgange? det må vel også tælle hvis øjenene skal holdes åbne. Jeg har prøvet at sove lidt på forskud - men det går ikke så godt...jeg er ikke nat-menneske...
Nå, men så idag kom yngstemand hjem fra skole med kontaktbogen i hånden, læreren havde skrevet ".... I fået undersøgt hvad det er for et sår L. har på siden af hovedet?" godt dansk! - han har et sår på kinden, som hun mener ligner et børnesår, men det er det ikke! han kradser bare i alle sår han kan finde på kroppen i øjeblikket - har Jeres børn ikke haft en sådan periode....og det betyder så at det ser ganske farligt ud med blod i store plamager i ansigtet, på armene, på benene, på maven....uha, men sårene er rene og der er intet gult materie eller pus, så det er ikke børnesår!
Jeg har fået fremkaldt billeder fra ferien - og fået lavet forstørrelser af en hel del billeder - for 500,- kr....og nu skal der så skaffes rammer - jeg var to steder idag - begge steder havde de kun een tilbage, og det jeg undrede mig over var prisforskellen, for jeg kunne se at de var identiske rammerne - og forskel på 15 kr. stk....så jeg bestilte yderligere 8 rammer hos Jysk - det var jo der de var billigtst. Jeg kom så lige til at købe noget fint organza, så det er nu lagt op og er på spisebordet som en fin dug....jeg kunne ikke lade være at prige, men fik da 1 meter ekstra (det var det sidste på rullen :-)
Det er endnu en af lasterne - stof'o'man.....og garn'o'man...uha..

Ingen kommentarer: