lørdag, september 15, 2007

Super aften, strik og følle...

Sommerfesten var helt super - der var overraskelse som underholdning - nemlig Birthe Kjær som underholdt i en times tid....og alle var med i "den knaldrøde gummibåd" "sommer og sol" og alle de gode kendinge som Birthe kan. Hun er yderst professionel og forstod at få alle med - og alle var med.... Allerstørst glæde var det hos beboerne - de strålede - og Birthe kunne lige give det de ønskede...

Mit shibori-sjal er færdigt - jeg fik købt nogle vatkugler i Panduro og svøbte dem fast ind i husholdn.film og fastgjorde dem med elastik - i en god mængde - vaskede tørklædet på 40grader sm m et håndklæde - det blev blogget og ser nu således ud.... ganske tilfredsstillende resultat:


Men jeg vil næste gang vælge nogle meget mindre kugler - og så bliver det styroporkugler(flamingokugler) i max 1 cm i dia. og så skal tørklædet strikkes ca 2½ meter istedet for 2 m...det krymper ret meget omkr. 30-40%. Boblerne er for store og for løse i det - det vil afhjælpes ved de mindre kugler.

Frugthøsten i haven står for døren - det kraftige blæsevejr vi har idag, gør at pærerne og æblerne falder ned - og der er rigtig mange pærer...vi skal vist have sukkerkogte pærer til aften - måske a la Belle Helene....m flødeskum og smeltet chokolade....

Vores lille følle er syg - vi troede i første omgang at det var forstoppelse men den lå bare træt og energiforladt, med feber... Dyrlægen kom hid (naturligvis til lørdagstakst...)og kunne fortælle at den har lungebetændelse og dertil forstoppelse... Den tog det pænt at dyrlægen undersøgte hende, men da han ville stikke, så syntes hun ikke det var sjovt længere.... men nu håber vi på bedring...

Strikkemæssigt er jeg startet på et bomuldstørklæde set her.....jeg havde selvfølgelig lidt på lager....pigerne er interesserede....hm

4 kommentarer:

Jane sagde ...

Stakkels følle, håber han snart er i bedring.
Det bomuldtørklæde er jeg altså osse ret lun på.

Tina Olsen sagde ...

Først vil jeg sige, hvor er det bare skønt at festen gik så fint;-)),og så til sjalst, hvor er det en sjov måde at gøre det på, med vat og det hele;-))
Og så til det kedelige - stakkels følle, jeg håber og ber til det snart er frisk og glad igen, lungebetændelse er ikke rart at have;-(( så håbe, håbe at dyrlægen fik stukket med det rigtige!!!

Mona sagde ...

Håber det går bedre med føllet, det er,det er ikke så rart med sådan en lungebetændelse;-)

anjoe sagde ...

Jeps, føllet er ditto mest mine tanker værd; men derudover finder jeg dit halstørklæde flot - og modsat flere andre, ja da har du fået succes med kuglerne...