onsdag, september 12, 2007

Jeg tror jeg har gjort et godt køb...

i vort lokale genbrug var jeg forbi forleden og så dette garn....hjem og mumle, mumle...der var 6 nøgler a 100 gram - Gepard Soft Wollsilk (65%uld-35%silke) i denne lækre rustrøde farve....
Igår måtte jeg så dertil og hente det....de 600 g fik jeg til knap 200kr...hvilket jeg synes er en ganske ok pris...
Hvad skal du så bruge det garn til? var venindens første kommentar!!! noget til mig selv! jeg har planer om en Lotus Blossom Tank - som jeg synes er flot - og har set den strikket op, hos Solveig min lokale garnpusher! Strikkefastheden passer næsten 100%, såe....
Har her til morgen fræset rundt og fået vasketøj til side, er i gang med at bage pølsehorn til madpakker, forberede aftensmaden - der er igen forældremøde i aften...fodboldkamp....m.m. så der bliver nok lidt strikketid over middag....Drengene kommer hjem med skolebussen til 13.35....
Datteren på 14 blev godt sur igår, har fået job som opvasker men fik besked om, at arbejdspladsen måtte bøje sig for den øverste ledelses regler om, at opvaskere skulle være 16, så nu er hun uden arbejde! Gosh hvor var hun mopset - "jeg har jo set at der står noget andet i arbejdstilsynets regler(dem har vi nemlig nærlæst) - der er sgu intet farligt i at vaske op!" men hun har jo ret - men det er øverste ledelses retningslinier og dem må vi desværre bøje os for! - så nu må hun ud at søge job igen!

2 kommentarer:

Jane sagde ...

Nøj hvor er du heldig, og Lotus Blossom Tank er en rigtig flot model.
Øv med datterens opvasketjans, man kan godt forstå hun er sur.

Tina Olsen sagde ...

Det ser da guf ud, dit nye garn..
Det glæder jeg mig meget til at se strikket op;-))

Surt for din datter, men hun skal nok finde noget andet, er jeg sikker på;-)