fredag, september 21, 2007

siden sidst...

Føllet er tilbage i hopla...gadvide hvad en "heste-mor" nogle gange tænker - føllet springer, sparker og ter sig helt umotiveret, spiser pænt æbler med at bide i små bidder, vrinsker lystigt og spæner tværs over marken med fuld gas....dejligt...
Jeg har skrevet mig op til Ravelry - og er så langt her:
You signed up on July 27, 2007
You are #21019 on the list.
5515 people are ahead of you in line.
13330 people are behind you in line.
44% of the list has been invited so far
Mon ikke det bliver spændende....og endnu en tidsrøvende faktor i hverdagen?
På mit arbejde tror chefen at jeg har en u-udtømmelig konto for afspadseringstimer - så igår måtte jeg da lige på arbejde, for jeg kan ikke se at jeg har nok til 14 dage i træk og så igen om nogle uger(strikkefestival-fredag) - et par dage i uge 43.......og så er det jo ikke sjovt når kollegerne igen spørger -" hvem er det lige at du er?" med et stort grin når man kommer tilbage...
Rav i den er der også - efter pålæg fra chefen(områdechefen) skal vi nu til at arbejde hver 2.weekend istedet for nu hver 3.... det er sgu surt. Ovenikøbet skulle det gælde fra 1.10 - men reelt skal ændringer i rulleplaner varsles med mindst 3 mdr.... men vi acceptere ikke 1.10 - men kan lige gå med til ændringen pr. 5.11 ..... I mandags var vi til stor-møde om det - jeg var helt i kul-kælderen da jeg kom hjem og var bestemt ganske grådlabil! Manden var sur over det og skældte ud - så blev jeg gal og sagde at jeg havde brug for opbakning og ikke bebrejdelser om hvad vi skulle gøre - for vi kan ikke gøre noget - vi har iflg. områdechefen være overnormeret i vores vagter i forhold til den norm der er i Ny-Vejle kommune, så vi skal skære ned - det er bare surt at det så betyder at: - vi skal ændre rulleplanerne... ansættelsesstop, ingen overarbejde, alt skal afspadseres, ingen udbetaling af overtid(hvis vi har det og ikke får det afviklet...) og det merforbrug der er i budgettet i år, bliver modregnet i det kommende års budget......
Strikkemæssigt er det ikke blevet til så meget - jeg strikker stadig på bomuldskluden - den bliver færdig i aften regner jeg med....så har jeg lavet en oversættelse af et bladmønster, som jeg lige må prøve - hippiekluden er jeg vendt tilbage til, den er jo på sin anden runde - og det er spændende - dog må jeg tilstå at jeg ikke har strikket mønstret der var efter tysk tekst/diagram - jeg opgav på forhånd - men mønstret var flot...
Ups - kl. er mange - drengene skal i skole - så må de hellere komme op....

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

det er aldrig rart når arbejdet fylder så negativt når man kommer hjem... og slet ikke når det udløser skænderier - skynd dig at blive gode venner igen..knus din mand - kys ham... jeg aer din kind og føler med dig

Jane sagde ...

Nu kan det da snart være nok med alle de besparelser i den offentlige sektor. Hvem går det ud over. Alle jer der knokler en vis legemsdel ud af bukserne både dag, aften, nat og weekend. Jeg føler virkelig med dig og kan godt forstå du er i kulkælderen, uf hvor er det surt.
Op med humøret og rigtig god weekend til dig.
Knus Jane