torsdag, august 30, 2007

Siden sidst...

har jeg været på tur med mit arbejde - vi har været en tur i Kbh - i Tivoli og på besøg på Lotte Plejehjemmet på Frederiksberg - og efterflg. overnatn. i sommerhus. En suveræn oplevelse for de beboere vi havde med - for nogle havde aldrig været i Kbh. - og ikke mindst for personalet at se hvordan der arbejdes på Lotte - men også hvordan vore beboere kan meget mere, når de ikke er i vante omgivelser. Der spekuleres nu på om alle beboere skal med på en uge/to ugers ferie ......begrænsningerne opstår nok mest hos personalet, der ser store problemer - men er de nu så store - hvilke bekymringer har man ikke som børnefamilie, hvor man første gang skal på ferie.... bliver bekymringerne ofte ikke gjort til skamme? Det er altid værre at tænke på end at gennemføre... jeg kan nu mest se det som en spændende udfordring - ikke forhindring.
Jeg har lang weekend fra imorgen - dejligt. Næste uge står på nattevagter - ikke lige det jeg er bedst til, har lidt bøvl med at sove om dagen - men det holder jeg vel til....det gjorde jeg sidste gang.

Strikkemæssigt så fik jeg strikket lidt på et Bainbridge Scarf i Noro-garn, mangler ét par omgange og bindebåndene...
Jeg har nu i aften taget Pyramide II frem og er godt på vej igen med den - er ved at lukke af til hals - så nu begynder det at gå hurtigt igen... skulle gerne få den færdig i løbet af nogle uger.

Argh - har I lagt mærke til at det er ved at være ret mørkt om aftenen - det er lidt kedeligt, men vi har jo snart september - jeg synes slet ikke jeg er klar til efteråret - men sådan er det vel ofte at tiden løber fra en....

2 kommentarer:

Jane sagde ...

Det lyder som en rigtig god tur og en spændende ide at ta de ældre med på ferie.
Og ja, jeg har lagt mærke til de mørke aftner, det er såååh træls.

Tina Olsen sagde ...

Hej, det er da en genial ide med små ferier..det har vi da alle godt af;-)
Og jeg syntes også det er ved at blive lige lovligt hurtigt mørkt..Men så er det med at tænde en masse lys og hygge..det er heller ikke så dårligt!! - jeg syntes det er værst om morgnen, altså at skulle op mens det stadig er mørkt!! - surt..
Nyd din lange weekend;-))