onsdag, januar 23, 2008

For 18 år siden...

havde jeg ikke tænkt på at jeg skulle bage enormt mange amerikanske pandekager -og at det ville tage hele formiddagen igår... og som nu er lagt i fryseren til lørdag hvor den helt store brunch står for døren.

Tillykke til mit ældste barn der fylder 18 idag - og for 18 år siden var jeg indl. på Sct.Maria Hospitalet (nu Sct Maria Hospice) til fødsel - dvs kejsersnit, da damen ikke mente at hun ville vende rigtigt, end ikke efter et godt og ihærdigt forsøg på vending med hjælp fra en af nonnerne - Søster Theodosia - men aftenen før, blev jeg indlagt og da vi sad i opholdsstuen var der en gevaldig flytten og møbleren rundt i min mave - men jeg var jo førstegangsfødende, så jeg tænkte ikke så meget over det - men da pigen blev "hevet" ud - for hun sad jo godt fast (jordemoderen var lige ved at trykke min ribben om i ryggen så hårdt måtte hun skubbe...) - så havde hun vendt sig! og stod i rette position - det, der så kan undre idag er - at ingen undersøgte mig før jeg var blevet rygbedøvet, så kunne jeg måske have undgået det - men pigen havde navlesnoren om sin hals et par gange, så det var nok godt nok...
En stærk og viljefast pige er hun vokset op som, og jeg er ikke i tvivl om at hun vil klare sig godt fremover...

Som det af og til går, når man skal købe gaver, så møder man den man ikke skal møde - og det skete også igår - datteren var på gågaden med en veninde og var enormt nysgerrig over hvor jeg skulle hen...så jeg måtte jo drøne ind i en butik til hun var væk....men gaverne - faldt bestemt i god jord...puha..det er af og til svært at ramme havde de ønsker sig - når de oftest ønsker sig penge. Det havde jeg nu bestemt at hun ikke skulle have, da jeg syntes at det var vigtigere at få en gave, som hun senere kan sige: "Den fik jeg da jeg blev 18!"...

Men af strikkerelaterede opgaver, så blev jeg færdig med endnu en FBJ - i lækker lille uldgarn og den er bestemt fin. Lige nu tørrer den i et håndklæde, så skal der monteres små søde træknapper, - vægten uden knapper er 94gram - så nu har jeg brugt 348g fra lagret...

3 kommentarer:

Inge sagde ...

Hej Annette

Hjertelig tillykke med ældste datteren.

KH
Inge

Jane sagde ...

Hej Annette
Lige et forsinket tillykke til datteren.

Tina Olsen sagde ...

Mums..var det lørdag du sagde???hi-hi..Og stort TILLYKKE med din store datter;-))
Håber i får en skøn brunc - det ser lovende ud.
Knuser