torsdag, juni 05, 2008

- tidligt oppe..og en væsentlig tilståelse,,,,

som sædvanligt kan jeg ikke sove... står tidligt op...min seng har aldrig hængt på min ryg....
Var på arbejde tirsdag aften - det forløb ok, med armen, men ikke ellers... havde en ung pige til at hjæpe et par timer, kunne egentlig ligeså godt have været alene! Jeg var vred og skuffet over, at arbejdsplanlægningen ikke var iorden! Chefen vidste jo godt at min arm ikke er 100%! Men om alt er så gik det ok med armen, men jeg starter jo langsomt op, og skal først møde igen mandag.
var ved lægen igår - ingen blokade, blev vi enige om! bare jeg passer på migselv...og det skal jeg nok!....
Måtte gøre en tilståelse overfor lægen, der pludselig sad med øjne så store som rundetårn, da jeg sagde at jeg strikkede! - ja ja, men kun 5 min x 2 om dagen - ellers bliver abstinenserne for store....Måtte jo forklare ham, at man altså godt kan have strikkeabstinenser! hvordan har storrygere det ikke, når de holder op - en kold tyrker er vist vand ved siden af strikkeabstinenser! Det er da fuldstændig u-udholdeligt ikke at have noget i hænderne.... at sidde med et nøgle garn i hånden kan da afhjælpe det lidt, men det er jo ikke nok, når der ikke kommer et resultat ud af bare at sidde med det i hånden!!! Men jeg føler at der er håb forude.
Onsdag havde jeg alle mine garnkasser ude på terrassen og der blev flyttet, sorteret og gramset på det hele! Små silica-gel poser fordelt i kasserne, så evt. fugt ikke ødelægger garnet...
Så forleden den fine model Silkesol herfra og garnet er fundet frem, nu venter jeg kun på grønt lys fra mine muskler!
Har jeg fortalt at turen til Pisa er bestilt til sensommeren....3 dage!!!!
Dagen idag skal bruges på at gøre klar til de meget fine gæster vi skal have imorgen...hi hi...Der skal forberedes grillmad af vildt m.m....
Det har været en stille uge - ældstesønnen er på lejrskole - og det gør det hele mere stille, når der "mangler" et barn, hvad enten det er ældst, mellemste eller mindste..... Men det er jo det man skal vænne sig til når børnene bliver ældre, at de går egne veje og er mere hjemmefra end som små..... Mon ikke også det har noget at gøre med moderens pyller trang?
Nå jeg må hellere få bagt rundstykker til fars dag...han snorker nemlig endnu, så han kan overraskes...

2 kommentarer:

Jane sagde ...

Sikken en tilståelse... 2 x 5 min. strik om dagen. Jeg ville da godt have set lægens rundetårns øjne hi hi.
Hvor er det da bare trælst at chefen ikke havde lavet en ordenlig vagtplan når h*n nu vidste du har problemer med den arm.

Fríða sagde ...

kære Annette! hvor er det dog træls, tænk ikke at kunne strikke! uha! og så kan jeg fortælle at min pige har fået sommerjob på alderdomshjem, på plejeafdelingen, hvor alle er syge og bruger körestol. og hun kan faktisk godt lide det! det havde jeg ikke forventet, så jeg er glad for det. arbejdede selv et par somrer sådan et sted som ung pige og elskede det.
kh.fra Island
Frida