søndag, november 09, 2008

Et sjal færdig...

I formiddag blev sjalet færdigt - det er nu vasket, skyllet, centrifugeret, blokket og ikke mindst presset under klæde - og er nu helt færdigt....
Det er desværre ikke så stort - og jeg har endda mange masker - faktisk flere end angivet i opskriften - så enten kan jeg ikke tælle rapporterne rigtigt eller så er det bare et lille sjal...
Faktaboks:
Model: Shetland Triangle fra Bogen Wrap Style
Garn: Arwetta
Forbrug: ca 2½ ngl svarende til 125-126gram
Pinde nr: 3
Ændringer - ingen
Hot or Not: Hot - men skal nok bruges til gave...(er for lille til mig..)
Spidserne havde jeg lidt besvær med at få pæne og da jeg tog sjalet "ned" fra blok-madrassen, "svuppede" de lidt tilbage, så de er nu meget små...meget små.... og da jeg så pressede sjalet, så blev de endnu mindre.... Om jeg kommer til at bruge det selv, ved jeg ikke, men jeg har en gavemodtager i tankerne....istedet for en barselsgave beregnet på babyen...så til moderen... Hun har nok så rigeligt babyudstyr - så mon ikke det vil være bedre med noget til hende...
I eftermiddags var der skønt vejr her på egnen- så jeg valgte at gå en lille tur -forbi her ved gravhøjen og fårene - at turen så kom til at være ned forbi min garnpusher, ja det var en anden sag - men hun havde - og det vidste jeg - dette skønne Dansk Mohair i en knald rød - rigtig nisserød - som jeg vil bruge til bolero, som jeg har strikket før....og der vil være nok i overskud til at lave et par fine håndledsvarmere matchende til...
Den røde farve er bare slet ikke til at gengive - den ER RØD....og garnet er lækkert og Solveig havde et rigtig godt tilbud...

4 kommentarer:

Lene Sophie sagde ...

Hvor er dit sjal blevet flot også selv om det er blevet for lille. Er ret vild med mønsteret.

Merete sagde ...

Sjalet er godt nok flot, selv om det synes det er for lille. Mønsteret er jeg vild med, men har ikke strikket det endnu, men det kommer nok.
Merete

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Øv, det er da ærgerligt, sjalet er for lille, når nu det er blevet så flot. Men det er selvfølgelig også rart at have en gave på hånde....

KH Tina

Gitte sagde ...

Det er jo ikke nemt at bedømme størrelsen her på bloggen - men smukt - og romantisk - det er det ihvertfald.