mandag, maj 04, 2009

Æbleblomster og Skovens Dag

Se lige disse smukke Æbleblomster - de er faktisk en hel uge senere på den i forhold til 2 år siden hvor vi havde konfirmation sidste weekend i april.... Men de er altså så smukke, jeg kan tage mange mange billeder af dem.... - og så håber jeg at der kommer ligeså mange æbler som der har været blomster....
Lørdagen tilbragte vi hos gode venner - med dejlig aftensmad, snak og drengehygge - Søndagen blev tilbragt i Gødding Skov til Skovens Dag, med indvielse af ny Naturlegeplads, men den har vi besøgt før den blev helt færdig. Men her på Skovens Dag var det naturligvis det fjerneste hjørne af området, der trak. Der var hestevognskørsel, så vi snuppede en tur og stod af hvor der var træfældning. Drengene havde travlt med at save og bruge øksen på de stumper de havde savet af...

Det var ikke den ældste der havde det bedste tag på øksen, det var faktisk mindstemanden.... Han flækkede rigtig mange stykker i et hug - og som det ses herunder er den ikke så stor kævlen, men de der 4-5gange så lange, klarede han i et hug.... Storebroren var noget utilfreds med egen teknik.... så han prøvede til mange gange, men det var og blev mindstemanden, der havde teknikken...
Dagen idag bliver brugt på at sy strikkeposer - jeg fandt forleden noget stof i Vejle og ikke mindst noget ostelærred, som jeg bruger som foer i poserne. Det er så tyndt, at det ikke kommer til at virke klodset i poserne...
Lynlåsen til DockSoup'en til nevøen er indkøbt og jeg mangler kun lige at afkorte den, så den passer i længden. Jeg fandt nemlig en delbarlynlås til knap 20 kr, så kan jeg altså sagtens afkorte den selv...
Strikkeriet er ikke så meget igang, jeg har så meget andet jeg lige skal nå... hm hm...
DockSoup'en skal afleveres idag - har inviteret søster og børn med i badelandet her i nærheden... til stor jubel for hendes børn... men der er det vist ikke nødvendigt med en trøje på i det tropiske miljø... Nevøen skal snart starte i dagpleje, så han må jo hellere være retmæssigt påklædt!

Ingen kommentarer: