torsdag, oktober 08, 2009

Strikkefestival 2009

Skønt garn var der at finde i Svendborg... - men ikke mindst dejligt samvær med andre ligesindede, som trængte til en weekend med fuld forståelse fra øvrige deltagere - fordybelse, inspiration, munterhed, henrykkelse og begejstring - over garn og strikketøj... Herover sidder Jane H, Bebiane og Anette....
Ruth holdt et yderst inspirerende og spændende foredrag om sit liv med strik... Tænk der var så stille i meget lang tid... næsten 2½ time - kun afbrudt af kort pause - at man kunne høre en knappenål falde... men selv om næsten alle sad og strikkede var det muligt at høre alt hvad Ruth fortalte.

Her et stemningsbillede fra fredag.... Der var optaget i alle sofahjørner/grupper - men altid plads til en til...

Jeg havde den fornøjelse at bo sammen med Bebiane - det var rigtig hyggeligt...Garnkøb... hm hm, lidt kom der da med hjem... en stor cone med 1 kg merino og 13 ngl Noro fra Lisette, 3 ngl alpakka, opskrifter fra Sanne B/Ruth og Navia-hæfter og pinde. Lørdag var vi nogle der gik en turné i Svendborg til strikkebutikkerne - og hos Strikkefeen så jeg en rigtig smuk kjole/tunika, som jeg efterflg. har måttet bestille, for den har rumsteret i mit hovede siden jeg så den... så den kommer en af dagene...

Jo, der var mange fristelser men jeg holdt mig - nogenlunde - på måtten...
Det bedste var dog gensynet og samværet med alle strikkere....der var mange nye med iår, det var bestemt ikke dårligt - så skabes der jo nye relationer.
- og fik jeg så strikket noget... hi hi ... ikke særlig meget... men lidt på flere ting.. og en hel drengestrømpe blev det til... og makkeren er færdig, og mindstesønnen er super tilfreds..

3 kommentarer:

Jane sagde ...

Hey - strikker du strømper :-)

Hvor ser det hyggeligt ud, på strikkefestivallen.
Jeg må ha´ sparet sammen så jeg også kan komme afsted.

Helle : sagde ...

Ja det kan godt være at man skal se at prøve at få spare sammen og komme afsted næste år. Det ser bare så hyggeligt ud.

Nette sagde ...

Det lader til at have været en rigtig hyggelig weekend.

Tænkt... for to år siden anede jeg slet ikke, der fandtes den slags festivaler. :-)