tirsdag, april 05, 2011

Der er altid noget der skal nås...

når der er fødselsdage i familien... En teenager på 15 og så mig sagde hunden..
lørdagen var hvor hele familien kom til brunch - og jeg havde i den forløbne uge heldigvis haft en del fridage, så der var bagt, stegt og regeret i køkkenet, så der var nok til alle da de kom lørdag kl. 10.... amerikanske pandekager, pølser, tærter, pålæg, ost og frugt m.m.
 - og som sædvanlig tradition blev der spillet fodbold i gårdhaven - alle der havde lyst deltog - og på et tidspunkt var det så at sige umuligt at bevæge sig i gården uden at blive indblandet i et mål eller to.. vejret var det skønneste - og der blev svedt, grint og hvinet...
 Disse to ungersvende syntes det var kedeligt at skulle have eftermiddagskaffen ved bordet, så de valgte hjørnet her... der blev hentet "reserver" jævnligt - og de nød det.
ups... igen vender det 1/4omgang forkert...
På strikkefronten har jeg bestemt også været igang - det Mouflon-farvede supersoft fra HolstGarn er ved at blive strikket op til en Cobblestone - jeg mangler kun 15cm så skal bul og ærmer samles, og så begynder det spændende arbejde...
Min Cumulus er ved at få forlænget ærmerne - jeg strikkede dem i opskriftens længde - men det er altså for stumpet, så de får lige nogle centimeter mere... Så er det bare super at trøjen er strikket oppefra og ned!
Bogen jeg købte i mandags - er læst og ih hvor var den spændende... jeg venter på næste bog fra Läckberg... - og tirsdag kom der en skøn pakke fra Nordjylland - med et skønt ngl. Kauni i grønne nuancer som jeg har haft kig på, så det var rigtig dejligt...tusind tak.. Torsdag var jeg i Vejle for at handle fødselsdagsgaver og var på cafébesøg med en webstrikker - det var så hyggeligt...(dog var det træls at fødselsdagsgaverne blev ekstra dyre pga en p-bøde... hm hm... - men det har jeg jo prøvet før - æv for ærgerlige penge at betale (det var før café besøget)

3 kommentarer:

Mette sagde ...

Og så gik den uge :-) Den lyder dejlig. Til lykke med dagen.

Xanita sagde ...

Tillykke med fødselsdagen :-)

Hvad blev fødselsdagspengene brugt på? (var der garn involveret? ;-) )

Min Cumulus fik også lidt for korte ærmer. Mest fordi de faktisk blev lidt for smalle og jeg derfor blockede dem til at være noget breddere, hvilket selvfølgelig resulterede i at de blev for korte. Og jeg nåede at sælge det Holst garn jeg havde strikket den af (sammen med Alpaca 2) inden jeg opdagede det. Men mon ikke det går, hvis jeg bare lige køber noget mere i samme farver og så strikker rib-kanten længere (så den kan foldes om) :-)

Helle : sagde ...

Tillykke med dagen, og så kan jeg fortælle at du ikke er den eneste der har fået en p-bøde. Jeg kom til at spejlvende min p-skive så tiden jo ikke passede da jeg var på hospitalet i Horsens 510 kr øv øv hvor kunne man få meget for det.