fredag, september 30, 2011

Kunsten at.....

 få en strikkeprøve rigtig er ikke altid let, når man (jeg) ikke hørte efter i timen - nemlig at være dybt koncentreret og ikke snakke de første 8 pinde.... men hvis jeg nu forsøger igen, kan det være at det lykkes...
Igår aftes var jeg sammen med Inge til foredrag med Annette Danielsen i Middelfart arr. af Garniture...
Annette er en levende fortæller og baggrunden for de enkelte modeller i den nye bog blev opridset - og hvordan man kan ændre en models pasform med småting... Rigtig hyggelig aften i godt selskab.
Der blev så her grundlagt nogle ønsker om strik fra bogen... jeg er ihvertfald noget lun på EskildsØ -....
 med efterfølgende kaffe og strikkeprøve-strikning...
Bogen Hattedamer kom  tilfældigvis lige med mig hjem - den er idag indbundet i klar folie og kan nu modstå næsten alt (undtagen fristelser... hø hø..) Min mor så lidt i bogen her i formiddag da hun var forbi - og har nu lagt bestilling til jul/fødselsdag på et par huer.... men det må måske være rimeligt, når hun strikker sokker til mig og mine....
Ærmet til min cardigan er undervejs - så mangler jeg kun halskanten og sammensyningen - for jeg har jo strikkehæftet alle ender undervejs, så dem er der kun de tilbage af, som skal bruges i sammensyningen....sådan...
I formiddag fik jeg hentet lynlåsen til cardiganen...hvis - nej læs: når - jeg får trøjen færdig i weekenden - hvilket er mit mål... samtidig nåede jeg lige forbi hos Garnheksen og hente bogforsyning... Kaae's nye bog...

6 kommentarer:

fru westerskov sagde ...

Jeg må se om jeg kan høre bedre efter på tirsdag når det er min tur til workshop med Annette D. Jeg vil ikke love det ;)

Lin sagde ...

Av av av , lyder som om der er en masse spaendende under opsejling hos dig.

Helle : sagde ...

Det lyder til at have været en rigtig skøn aften. Det ender med at jeg må ud og finde de bøger som I alle render og køber for tiden ;-)

God weekend!

vibstrik sagde ...

Den strikkeprøve kender jeg, fra Fanø, og den kræver koncentration, men jeg har købt garn til modellen - den er rigtig fin. Kan godt forstå du er vild med Eskildsø:-)
Hvor har du fundet Charlotte Kaaes bog??

Hygge-Strik sagde ...

Det lyder til, at have været en dejlig aften og så må du lære at høre bedre efter, en anden god gang.

Sylvia sagde ...

Heisann.
Jeg har visst aldri vært her inne før, men jeg liker din blogg.
Jeg MÅTTE kommentere, for jeg kom nettopp hjem fra Strikkefestivalen på Fanø sist weekend, der jeg var på Kursus med Anette Danielsen, og jeg gjorde samme feilen som deg. Jeg har ikke engang lyst til å vise prøven min på bloggen, for den ser IKKE fin ut!!!
Vi sees.