tirsdag, november 08, 2011

....et smukt par....

 svaner i mosen lige i nærheden af vores hus... der har aldrig været svaner der før... så det var lidt spændende at tage billeder der idag... og en god times tid efter disse billeder  var de fløjet igen...
Smukke er de nu....

Jeg er igang med strømpepindene - de tykke - og det er ikke godt for mine arme så de er lidt ømme...arbejdet gælder en skøn FritidsHeks... 
Jeg skal desuden igang med S.I.FS-vanterne, men har haft noget svært ved at finde en forklaring til de vandrette masker - altså som video...men fandt efter nogen tids søgning denne: http://vimeo.com/24263045  - og heldigvis har Hanne lavet en billedserie med forklaring på dansk her - så nu skulle jeg have mulighed for at forstå at lave dem.....
- Jeg kan sagtens læse en opskrift, men nogle gange er jeg nødt til at SE en opskrift - at være visuel....og det er så lige i dette tilfælde nødvendigt  (ligesom dengang jeg lærte at strikke hæl i strømper - det blev klaret i et frikvarter da jeg i sin tid gik på EFG på Vejle Handelsskole.....)
Jeg skulle jo gerne være klar til fredagens clou fra Kaae....

2 kommentarer:

amstrik sagde ...

hej
ja det kan være rigtig godt med en der viser en hvordan det er man skal strikke, for selvom man kan læse en opskrift kan det nogle gange være svært at forstå.. glæder mig da til st se dine vanter

Fru Knudsen sagde ...

De vandrette masker er lidt "Spøjse", prøv at kigge i det hefte hvor Camomille er i, der er maskerne beskrevet i een eller måske flere opskrifter.