mandag, august 20, 2012

Som tiden da går...

 - og strikkemonogam har jeg faktisk været siden sidste færdigstrik  - og det har affødt endnu en udgave af en Leftie....
denne gang har garnet også været fra lagret - 2 ngl a 45g Geilsk uld - købt år tilbage som et supertilbud - og 30g Geilsk Tynd uld i en smuk mørk aubergine - dejligt enkelt strikketøj - velegnet til strik-in, strikkecafe og terassestrik....
 Sidste - terassestrik - var jeg til i lørdags hos Anette - og det var en super dejlig dag i godt selskab... og da jeg kom hjem, manglede jeg kun 5 omgange og tørklædet var færdigt...
 Det blev igår hæftet - ganske få ender -start og slut - de andre har jeg strikkehæftet undervejs - vasket og tørret... Ialt forbrugt ca 110gram...
Idag er jeg "barnepige" for denne lille skønhed... Thilde - datterens nye "barn"  - en sød lille hvalp på knap 9-10 uger...

Nu hvor jeg er færdig med Leftie - og i dagene før jeg blev helt færdig har jeg haft mange tanker om, hvad jeg så skulle igang med af lidt større arbejde...
Inat vågnede jeg med et spjæt - (sådant føltes det...) og jeg vidste lige hvad jeg skulle igang med....
Kiwi for Voksne af Annette Danielsen...  - i formiddags er der kigge i kasser og i min lagerbog - og valget er faldet på noget ældre lagergarn - Donegal Silk i farven Graphite - købt hos Marianne Svit for flere år siden... En lækker kvalitet, som passer (bob bob) i strikkefastheden - men der er nu en strikkeprøve igang(!!!)

3 kommentarer:

Merete sagde ...

Hvor er dit tørklæde fint. Den kiwi ser godt ud. Spændt på at se den færdig

Uldbegavet sagde ...

Lækkert tørklæde, som der bare hurtigt kan blive brug for.
Jeg anede ikke der var en kiwi til voksne, den glæder jeg mig til at se.

Uldbegavet sagde ...

Et lækkert tørklæde af den slags, som man bare ikke kan få for mange af.
Kiwien lyder som et sjovt projekt og den er så flot. Det lyder som et fint garnvalg.