mandag, marts 25, 2013

FO 6, 7, 8, 9 og 10....

 
 - jeg har haft de fleste af disse strikkede ting færdige en tid....
den øverste - Glade Striber,strikket i Kauni - er jo et superhit - og jeg bruger den flittigt... dog har jeg vendt vrangen ud, og istedet for en ribkant foran, har jeg lavet en biese, da jeg havde strikket den rundt, og klippet op, så for at skjule opklipningskanten strikkede jeg biesen. Der er sat en 15cm lynlås i foroven..- og der er så kun den ene lynlås, trods utallige velmenene forslag om lynlås flere steder.....
Øh, billedet vender forkert, men kan sikkert ses alligevel....
Det er model RUBY fra SuverænStrik af Lene Holme Samsøe - strikket i en tråd Blackhill lammeuld, farven Pistacie 130g og en tråd Kid Mohair (matchende Pistacie 100%) 85g - samlet forbrug 215g....Hurtig og let at strikke. Pind nr. 6. Str M. og målene passer fint nok.... Bliver dog lidt tættere end ved rent Kid Mohair - men utrolig lækker efter vask. skal bruges som gave til.....
 - og til denne vintertid er der røget flere huer af pinden - her er der foto af to - den tredie - i farven sort m sort dusk, er i brug hos datteren.
den øverste i råhvid og den nederste i brun med en dusched rosa skinddusk...(farven er meget markant på foto'et)
 garnet er IncaWool og der der brugt ca 75-80g pr hue - opskriften er ud-af-hovedet - med opslag af 80 m, riller som på flg. pinde.: 1 retp, 1 vrangp, 2 retp, 1 vrangp og 1 retp - disse 6 p udgør mønstret. Indtagning i pullen således at det kommer til at flg. hovedet. slut med 8-9m, sys sammen. jeg har syet en knap i, lige indenfor hullet i toppen, for at kunne sætte dusken på - og tage den af, ved evt. vask.... 

7 kommentarer:

amstrik sagde ...

Hej
Sikke en masse fed strik du har fået færdig. Og det er ko helt perfekt til nu det danske "forår"
Have en god dag

Jane sagde ...

Så flittig du har været!
Jeg er helt vild med din udgave af glade striber - den er genial :-)

Annette sagde ...

Hm, Jane, det er da ikke så meget genialt i, at vende vrangen ud...
men jo, lidt har jeg da nået...

Uldbegavet sagde ...

Ih du har været produktiv og mange fine ting har du fået lavet. Jeg er vild med din løsning med en knap til huen, det er da genialt.

Jane sagde ...

He-he Annette, det var nu også mere lynlåsen foroven jeg synes er genial, det ville jeg aldrig selv ha´ fundet på :-)

Elfepigen sagde ...

Det er da nogle smukke ting du har fået strikket og flittig har du været;)
En god ide med knap til dusken;)
Låner din opskrift;)

Knus og kram herfra

nettie sagde ...

Fine sager du begår :-)
Må man ha lov at spørge, hvor meget garn af hver farve du har brugt til de glade striber. Har et nøgle af hver af de farver jeg vil bruge, men er tvivl om det er nok.