søndag, september 29, 2013

Skønne søndag

Søndagen starter med kaffehygge - strikketøjet røres....
Ja, jeg har ikke fået vundet garnet op fra conen, jeg kunne ikke vente på at komme igang.... Kombinationen af en tråd Blackhill supersoft og en tråd Blackhill silk Mohair er rigtig lækker... Strikkefastheden og jeg er ikke helt enige, så jeg har valgt at strikke en str mindre.....

Søndagen byder på besøg på et par efterskoler, vi satser at nå to i løbet af eftermiddagen. Sønnen er ikke sikker på hvilken endnu, så der skal besøg til. Så det gør vi gerne.
Dagens andet højdepunkt - for mig - er, at jeg skal på visit i den lokale lufthavn og mødes med lufthavnsveninden Mette, som skal tilbage til Sicilien efter ferie i DK.
Det er også i disse dage at det er et år siden at jeg og en kollega var på studietur til et plejehjem på Sicilien... Turen gør stadig indtryk og jeg kunne godt ønske at komme på visit igen.


4 kommentarer:

Lydert sagde ...

Sikke smukke farver, du strikker med. Jeg vinder stort set aldrig op fra conen, så slipper jeg for at hæfte ender.
Forhåbentlig finder I en god efterskole, tiden der huskes i rigtig mange år
Jeg gad altså også godt at komme til Sicilien :-)

Anonym sagde ...

Jeg når heller aldrig at vinde op fra conen...det handler også om, at jeg vil i gang med det samme og at der så ikke bliver så mange ender.. Super flot farve du strikker i
Og så pøj pøj med valg af efterskole..det er et superår de unge mennesker får der :-)

Fru Knudsen sagde ...

God investering for de unge med et efterskoleophold. Er det ikke bøvlet, at strikke dirkete fra Conen

Annette sagde ...

Normalt vinder jeg garnet op fordi det finder jeg rarest hvis det er nødvendigt at vaske garnet før strikning - men denne gang havde jeg travlt med at komme igang, og anden undskyldning er, at krydsnøgleapparartet jeg har ikke er så god længre (=slidt)
Garnet er Blackhill Højlandsuld farven Viol og Blackhill silk Mohair farve 7