onsdag, januar 29, 2014

Cobblestone - igen....

-og nu med matchede hue til.
Cobblestonen er strikket i det lækre Blackhill Højlandsuld, farven mouflon (det hedder den andre steder) - forbrugt 407 g. Der er brugt dobbelt garn og pinde nr 4,5mm.
Forbruget er lidt mere end de tidl modeller jeg har strikket, da modellen er forlænget med ca 8-9cm i længden efter ønsker fra modtageren.
Huen der matcher er der brugt Turn A Square- huemodellen også fra Jarred Flood (Brooklyn Tweed)
Istedet for ribben er der strikket fem omgange ret og derefter seks retriller.  
Forbrug til huen i dobb garn, samme kvalitet som ovenfor, 40gram.

Jeg har nu et hængeparti med en Kashmir, der er godt igang, men blevet lidt kedelig at strikke, da der forleden dukkede et sjal op, som nu rumsterer godt rundt i hovedet på mig. 
Der skal købes lidt farver ind, ja faktisk alle, men problemet er, at jeg sammen med en anden strikker har lavet et garnindkøbsstop, som har fungeret siden først i november. 
Vi skal bruge fra lagret først.... Men når nu lagret ikke indeholder hvad næste projekt består af; må man så afvige fra aftalen - og må vi, når vi begge to synes at sjalet er et "must"???? (Hvad retfærdiggør at vi omgås reglerne vi har opsat for vort lille projekt???)
Næh, det er en svær beslutning...men vi er i tænkeboks, og mens vi er det, så strikkes der bl a på kashmir.....

3 kommentarer:

Anette sagde ...

Nu ved jeg jo ikke hvad du mangler, men er det noget du kan bytte dig til? Husk jeg har kurven med enkeltnøgler i mange farver ;-)
Glæder mig til at at se kasmir.

Ketty sagde ...

Jeg skulle også lige til at skrive, hvad med at bytte garn?
Du må også gerne rode i mit lager, hvis det kan hjælpe dig igang med sjalet uden at bryde aftalen :-)

Hobbittens Strikkemasker sagde ...

Dejligt når et projekt er færdigt, og den ser rigtig godt ud. Jeg er også lige blevet færdig - og tankerne rumsterer - hvad skal være det næste. Har overvejet at lade mig inspirere af Kashmir. Glæder mig til at se din.