søndag, september 18, 2016

En færdig poncho

Jeg er som så mange andre faldet for PonchoGenseren af Anne Bjerkely.
Den var i foråret på tilbud som kit hos Garnhimlen, hvor jeg så bestilte garn (og to ekstra ngl, hvis nu,..)
Model: Ponchogenser af Anne Bjerkely, købt som kit hos Garnhimlen
Str.: xl/XXL 
Pinde: 6mm
Garn:  Drops Air, 9 ngl bundfarve, 2 ngl kontrast (originalgarnet)
Bemærkninger: jeg lavede ikke en strikkeprøve, hvilket betød det blev aktuelt med det ene ekstra nøgle i bundfarven. Men fik et helt nøgle kontrastfarve i overskud....
Andet: synes den er lidt kedelig at strikke - men er godt tv strik. Strikket på ca 2 en halv uge...
Ærmerne er efter min smag lige lovlig smalle, hvilket let kan reguleres ved at samle fx fem m mere op i hver side af ærmerne, og så man brug for lidt mere garn, så to ekstra ngl er okay her...
Ærmelængden er til den gode side... - og så fnuldrer garnet helt eventyrligt...dog har jeg købt garn til endnu een, men dennegang er det helt sikkert den forbliver hemmelig for modtageren....
Hot Or Not: HOT,  iflg modtageren, der desværre opdagede at jeg strikkede på den, kort før jeg var færdig med den. 


1 kommentar:

Lydert sagde ...

Den er altså lækker, den må være helt perfekt lige nu, hvor det er blevet køligere udenfor