fredag, december 29, 2006

Forøgelse af garnlageret.....eller

bare genbrug - jeg har for flere år siden strikket dette sjal - i Noro Silk - det er dels det dyreste sjal jeg har strikket - garn for 380 kr - og ret et træls sjal.... det sidder dårligt og er ikke som jeg forventede - så efter at have vendt og drejet det - SÅ HAR JEG TRÆVLET OP.... hvilket jeg normalt ikke gør...Men garnet er for dyrt til at kasserere. Så nu ligger det i min ny-erhvervelse - en kurv, fra Brugsen - ganske lækker og rummelig til den nette sum af 70 kr....
Der blev tre nøgler ialt - og næsten 170 gram - der var noget jeg måtte opgive at trævle op, så det røg ud...Jeg har fået skrevet Lizard opskriftens fordanskede udgave ud fra denne opskrift så det er målet med det optrævlede garn. (-Hvordan får jeg "gemt" linket sådan at jeg bare skal skrive "her" istedet for hele linket? )
Jeg har - som de fleste fra min omgangskreds har opdaget - noget med kurve (og rygsække) så jeg har mange af disse... mange kurve til garn, kaffekurv, blade, aviser ...... altid et strikketøj med i en kurv..... Som strikke-venindens julegave købte jeg den mindste af ovenstående kurv - og den håber jeg hun får glæde af....den passer nemlige til et strømpestrikketøj...
Jeg regner med at jeg medio januar kan begynde at strikke igen - men det holder hårdt.... jeg måtte forresten lige prøve forleden - og strikkede et hjerte fra Høxbro's hjemmeside - et lille og overskueligt projekt - men jeg skal nok vente til januar!
Dagen idag vil stå på indkøb og "fladen ud" samt en længere gåtur har jeg bestemt... jeg skal arbejde de næste tre dage, så der skal være indkøbt til nytåret. Vi skal ikke noget særligt - være hjemme, spise en god oksefilet og dessert efter børnenes ønske - og så en tur i nabolaget med nytårsløjer....

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Annette.
Hvis du f.eks vil linke til garnoggastronomi skal du skrive
her
Husk at prewiev inden du trykker på publish så du er sikker på det er rigtigt.
Håber du finder ud af det ellers må du gerne skrive en mail til mig på nielsenstrik@yahoo.co.uk.
Jeg har selv lige lært det fornylig.
Kh Jane

Unknown sagde ...

Hov det kunne man åbenbart ikke skrive uden at linke, men det beviser da bare at det virker.
Skriv lige en mail, så kan vi evt udveksle et telefonnummer, så vil jeg gerne hjælpe dig, hvis ikke du allerede har fundet ud af det.
Kh Jane