onsdag, december 13, 2006

Yes mit garnlager er ikke stort...

men det er stort for mig i og med at jeg ikke kan strikke så meget som tidligere p.g.a. smerter i min arm - som jeg håber kan fortage sig ved at jeg holder strikkeforbud'et som lægen gav mig... jeg må dog tilstå - ssssschyyyyyys - at jeg har prøvet til, men ikke kan så meget mere end nogle få omgange - så jeg må desværre sande at forbudet skal holdes...
Det har så også betydet at de julegaver som jeg havde regnet med skulle være strikkede ikke bliver færdige, men først i løbet af foråret. (et par sjaler, strømper og et halstørklæde...æv)
Men jeg kan sy - og det er ikke så hårdt ved armene som at strikke. Min postkasserøde frakke får jeg tid til i eftermiddag - der mangler kun foer og lynlås samt krave - men jeg ved lige hvordan jeg skal gøre det....så tager det ingen tid... Min mor har tit sagt til mig, at det ikke kan være rigtigt at jeg er så heldig at kunne sy på slump (heldigere end loven tillader..) - for tit ændrer jeg på stofdelenes udseende og klipper bare uden helt at have målt og kontrolleret - men det passer alligevel altid. Da jeg sad med frakken og syede i forrige uge, og skulle have de sidste ender til at passe (for jeg havde jo bare klippet...) så kunne jeg mærke den der helt vilde spænding lige som når man sidder og venter på det sidste tal hvis man er til banko...og det er den helt store gevinst der spilles om...
Nå jeg må hellere komme i omdrejninger - der er mange ting der skal igennem hænderne idag!

Ingen kommentarer: