torsdag, august 28, 2008

Fart over feltet...

har der været idag - jeg mangler kun et par småting, så har jeg nået det meste...

Babyjakken er endelig færdig - jeg mangler lige at finde knapperne, men det er det mindste... monteringsarbejdet tog alt for lang tid i forhold til den tid det tager at strikke bare et ærme...
Faktaboksen, siger:
Model: Mønsterstrikket jakke fra BABY Opus 45 fra Hjertegarn.
Str.: 0-3mdr
Garn: Gepard Blue Demin 100% bomuld (smitter enormt meget af)
Forbrug: 210g
Pinde: 3½mm
Ændringer: jeg har forlænget bluse og ærmer med ca 2-2½cm, da krympningen er omkr. 15%. Ellers ingen..
Hot Or Not: Absolut hot, en rigtig sød model, der bare sidder og er lækker til de små.
Så nu kan søster godt nedkomme med babyen...


Imens jeg monterede den famøse babyjakke, kogte frugten i den store gryde - hele 5 kg frugt, fordelt på viktoriablommer, honningmelon, conferencepærer(meget modne) og jordbær og lidt æble med ½stang vanille.... Der blev en stor portion - hele 16 glas...så nu burde der være forsyninger til en rum tid. Dog havde jeg visse mangler i mine skabe, så to køreture til nærmeste brugs blev det til, spild af tid, men nødvendigt... Det er sjovt at lave marmelade - for hver portion bliver ikke lige ens...Denne udgave er mørkere end de to foregående - hvilket kan skyldes at jeg har brugt "købe-jordbær" til denne portion, disse jordbær var ikke så saftige som de håndplukkede. Herunder står de til afkøling...nu mangler etiketterne..

Der er vasket i bund, vasketøjet er næsten helt på plads, aftaler om pasning/tilsyn af børnene er på plads, tøjet til afrejsen imorgen er ved at være pakket og strøget - ja, vi skal til varme og skyfri himmel - håber vi bestemt.
Billeder er sorteret her på computeret, xD-kortet er tømt, hvilket mareridt at bruge tid på...men det skal jo gøres før der kan slettes kort....
Strikketøj der skal medbringes vurderes og findes måske egnet....

5 kommentarer:

Hygge-Strik sagde ...

Hvor blev din baby jakke sød, jeg er sikker på, at den vil gøre lykke.
De fyldte glas ser lækre ud.
Knus fra Bebiane

Jane sagde ...

Uhm hjemmelavet marmelade. Du er en flittig kvinde Annette.
Jeg håber I får en rigtig god tur til de varmere himmelstrøg.

Merete sagde ...

Jeg er vild med den lille babyjakke du har strikket. Den er skøn. Hjemmelavet marmelade er bare lykken.
Merete

Fríða sagde ...

sikke dog en produktiv dag du har haft! söd jakke, den bliver söster helt sikkert glad for.
kh.fra Island
Frida

Anonym sagde ...

Sød babyjakke. jeg er imponeret over de mængder marmelade du producere :-)Gid det var mig