mandag, august 11, 2008

Gang i den igen...

- børnene er startet i skolen idag - i hhv 3. og 6. klasse - samt en i 3.g - teenageren venter spændt - og med store sommerfugle i maven på 9.klasse på efterskolen fra på søndag..
Og drengene havde travlt med at fortælle om alt det spændende de skal i det nye skoleår - engelsk er jo på programmet, men mindstemanden mente nu nok han kunne engelsk...
Det har været en god dag for dem alle, de har glædet sig til at komme tilbage til klassekammeraterne og det nye skema...
Jeg har haft weekendarbejde - og er noget flad...lørdag aften plyndrede jeg og min kollega plejehjemmets svedskeblommetræ for blommer - og søndag morgen kogte jeg marmelade af dem - et mix af blommer, overmodne pærer, en honningmelon og et pund jordbær samt ½ stang vanille...og hvor det da smager. Jeg tog et par glas med på arbejde, og til aftenkaffen fik beboerne boller med marmeladen...og de spiste!!! for de havde jo set at vi var på rov efter blommerne... Om en god ugestid eller 1½ så er der viktoriablommer en mas, på nabotræet, der er ved at gå i knæ over mængden af blommer...Jeg vil plukke så mange som muligt og putte dem i fryseren, så kan vi (mig) koge grød af dem til vinter i de nye Leve-bo-huse beboerne skal flytte over i her om 1 måneds tid...
Idag har jeg ikke lavet noget - prøvet at sove, da jeg i forlængelse af min aftenvagt tog nogle timer i nattevagt! (nu mig igen...) så jeg fik ikke sovet så meget inden børnene skulle i skole(2½time), og sove i formiddag var jeg ikke så heldig med...så her i aften har jeg haft fri, men skal afsted igen imorgen.
joe- strikket har jeg - på baby-jakken til søsters baby - og har fået 1½ forstykke færdig...det glider da supert men ih hvor garnet smitter af. Fingrene er helt blå efter et par omgange. ...mon ikke jeg bliver færdig om nogle dage..

Ingen kommentarer: