mandag, september 29, 2008

Strikkefestivallen 2008

Æv - jeg ha rlige skrevet et langt indlæg med masser af guldkorn og billeder - og puf, så trykkede jeg på en tast, og .... var væk....så det nye indlæg bliver altså bare mindre...
Men strikkefestivallen var bestemt en succes... dejlige mennesker at være sammen med om samme interesse, enorme fristelser i garn og ditto i maden, som var helt fabelagtig. Et "mindre" indkøb til resten af vinteren er i hus... ganske beskedent... *G* alt efter hvem der spørges - men jeg er tilfreds....
Den største succes for mig - og bestemt en AHA-oplevelse - var workshoppen med hækling....Yes jeg fandt ud af det - men det er altså ikke ensbetydende med at jeg kan hækle andet!!!. Blev i aftes færdig med den første 1½meter Anne tørklæde... og har selv fået startet på næste del, som hækles sammen med første, så tørklædet bliver bredere. Det skal være en gave, som sendes torsdag.... Det går faktisk lidt hurtigere end forventet at hækle dette mønster, men det er ikke tv-venligt-håndarbejde, men det kan vel også skyldes at jeg ikke er så erfaren. Det eneste jeg ikke er helt tilfreds med er, at engang imellem så flyver hæklenålen ud af hånden af en eller anden årsag....men så må jeg have snor i den...
Og ikke mindst tak til mine værelsesveninder....det var dejligt at være afsted sammen med Jer - og vi følges vel ad til Fyn, næste år???

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Strikkefestivalen var én stor ahhhoplevelse for mig også, første gang, men jeg vil også med til fyn næste år, for strikkefestival skal jeg IKKE gå glip af.
Skønt at møde dig Annette.

Jane sagde ...

Det ser godt nok flot ud, det tørklæde. Jeg er helt vild med farverne på garnet. FLOT!

Anonym sagde ...

Jeg vil kalde mig "øvet hækler", men jeg kan altså heller ikke hækle og SE tv samtidigt, jeg HØRER tv. Netop derfor jeg som regel hellere strikker... ;o)
Dit tørklæde er og bliver bare flot og en rigtig flot start for en ny hækler!

Pia sagde ...

Selv tak, for rigtig dejligt selskab Annette! Nu var det jo min første strikkefestival,men jeg bliver ikke til at holde væk fra nu af :-) Selvfølgelig skal vi da følges til fyn næste år også....Den Dahlia er blevet rigtig flot, både den og modellen!