søndag, januar 18, 2009

En søndag i kedeligt vejr...

så kan man jo lige få opdateret bloggen... igår lørdag var efterskolebarnet (forrest i billedet) til ridestævne i klubben ved efterskolen - og i dressur fik hun en delt 4 plads - ganske godt gået set i forhold til at det er meget længe siden at hun har været til stævne - og er altid så nervøs. Det er altid en stor dag, når det går så fint. Det er sidste år hun rider på ponyen til stævner så "falder" hun for aldersgrænsen for ponyryttere. Ponyen bliver sat til salg i løbet af foråret og der kigges ivrigt efter en hest, der har samme egenskaber.
I aftes måtte jeg bare sy (en ubehændig trang meldte sig...) - havde forleden købt stof (satin) og mønster så i aftes blev der klippet, syet og regeret på stuebordet. Der var ikke mulighed for andre at sidde ved bordet....
Der er ballonærmer i - det var lidt sjovt at sætte dem i.... belægninger for og bag er dobbelt og med tyndt strygelærred i.
Der er læg foran - sikke noget bøvl i så levende stof - læg bliver jeg ikke venner med i satin...
Kanten forneden valgte jeg at sy op i hånden, da det nogle gange ikke altid bliver så pænt med maskinsøm...
Str. havde jeg lidt tvivl om, men jeg fik målt lidt efter og den sidder perfekt...og der kan endda være en tynd t-shirt under....
Billedet herunder er taget udenfor - men det susede lidt rigeligt - så det næste er taget herinde...
Modellen er fra Onion - mønster nr 2023. Stoffet fra Stof2000 og på tilbud...og jeg kom til at købe endnu et mønster 2021...som jeg også lige kom til at købe stof til....*G* - og nej, mit stoflager er yderst begrænset i forhold til mit garnlager. For bare 3-4år siden var lagerbeholdningen omvendt...

Sværhedsgraden står til middel, og men er synes jeg en let model - men jeg har også syet i mange år - og har mødt sværere modeller end denne.
Og for at slutte den fint af, har jeg af det resterende stof - for jeg købte lidt rigeligt lavet to tørklæder a 140cm længde og en i 18 cm bredde og en i 9 cm bredde...
Jeg nåede igår ned forbi hos Solveig - hun havde noget garn liggende, som jeg bare måtte eje - og så havde hun lige tilbud på noget Mohair Boucle som jeg købte for at strikke et lille sjal til den ældste, som skal til galla på gymnasiet den 30....
Ellers står den på slowmotion hos familien idag... hestepigen var afsted i formiddag til springkonkurrence - og var tilfreds med placeringen... så nu flades der virkelig ud...
om lidt er her kaffe....

2 kommentarer:

Hygge-Strik sagde ...

Så flot din tunika er blevet.....eller er det nærmere en kort kjole? Flot det er den ihvertifald.
Kram fra Bebiane

Jane sagde ...

Hold da op, hvor er den blevet flot. Jeg har sådan glædet mig til at se den og den var sørme værd at vente på :-)