mandag, august 10, 2009

Det banker.....

Banker fordi drengene bygge hule i træet ude i gården - temmelig højt oppe ja nok tæt på 4-5m... og da det er højt oppe har vi betinget at de laver et solidt rækværk, så der hentes brædder "på lagret" omme bagved... der saves, bankes og arbejdes ihærdigt..... "...for der skal også tag på...."

Høst 2009 003
Originally uploaded by
Lyngbystrik

Igår og idag har de arbejdet som bedste venner om projektet, men det er rart at de snart skal i skole igen... de trænger! Men de glæder sig også, da de begge skal have lærerskift, og ny klassesammensætning i den ældstes klasse - de bliver 27 elever!

Update: Hulen er færdig... rækværket er hele vejen rundt. Stigen er hejst op i et sindrigt hejsesystem, så ingen fremmede umiddelbart kan kravle derop. De to tværgående bærende "spær" er fastgjort med wirer, og kan ikke bare sådan lige fykkes ned, forsikrer den ældste "arkitekt" sin mor. Presenningen der skal udgøre taget er ikke fastgjort endnu, men det arbejdes der på, hører jeg...

6 kommentarer:

Jane sagde ...

Aii, de er altså opfindsomme dine drenge. Håber klasseskiftet for ældste kommer til at gå smertefrit. Vi var igennem det sidste år og det har desværre ikke været lykken. For nogen er det godt, for andre skidt.

Kludemutter sagde ...

Dejligt når de hygger sig sammen.
Måske de også har set jyllandsposten med artikle om en træhytte ;)

Yt

Janne sagde ...

Hold da op... de er da kommet et stykke til vejrs skal jeg love for. Her i huset afventer vi spændt onsdag hvor Marcus har 1 skole dage i 0 klasse :-)

Ida sagde ...

Hei! Så kjekt at du ville være med i giveawayen! Herlig hus oppe i treet, minnner meg om min barndom :-)

Ha en fin uke!

Helle : sagde ...

Dejligt med sunde raske drenge som klatre i træer og bygger huler der oppe.

Nette sagde ...

Nøj, hvor sejt! Jeg har altid drømt om en hytte i et træ, har hørt om det i mange historier i min barndom, men jeg har aldrig troet, det egentligt kunne lade sig gøre i virkeligheden.

Jeg er vildt misundelig på dine drenge. Og hvor er det dejligt, når de sådan bare får lov og kan finde ud af at arbejde sammen. :-)